PMK
W wieczornych godzinach 8 października najnowszy wycieczkowiec AIDA Cruises, AIDAnova, opuścił stocznię Meyer Werft w Papenburgu i wyruszył w swój pierwszy rejs do holenderskiego Eemshaven.
Na pełne morze jednostka wypłynęła rzeką Ems, przekraczając bramę dokową w Papenburgu i most Friesen. 180 tys. tonowy statek powinieć zawinąć do Eemshaven 10 października. Tam zostaną przeprowadzone ostateczne prace wykończeniowe i próby morskie.
W swój dziewiczy rejs AIDAnova wyruszy w grudniu 2018 roku w kierunku Wysp Kanaryjskich. Najpierw jednak jednostka zawinie do Hamburga po pasażerów. Tych na jednostce zmieści się maksymalnie 6600.
IDAnova budowana jest głównie na potrzeby rynku niemieckiego, oferując takie udogodnienia, jak 17 restauracji i 23 bary, apartamenty penthouse o powierzchni 53 metrów kwadratowych dla maksymalnie pięciu osób. Nowe mniejsze apartamenty zostały zaprojektowane z prywatnym oranżerią (ogród zimowy).
Będzie to pierwszy wycieczkowiec napędzany paliwem LNG. - Dzięki koncepcji „Green Cruising”, AIDA Cruises będzie pierwszą firmą żeglugową na świecie, zdolną do obsługi nowej generacji statków przy użyciu 100% LNG – poinformował armator.
AIDA Cruises zamówiła statek latem 2015 r. w ramach umowy dotyczącej budowy dwóch statków wycieczkowych nowej generacji.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key