• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Agencja Moody's podwyższyła długoterminowy rating Kanału Panamskiego

PMK

12.03.2019 19:09 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Agencja Moody's podwyższyła długoterminowy rating Kanału Panamskiego

Partnerzy portalu

Agencja Moody's podwyższyła długoterminowy rating Kanału Panamskiego - GospodarkaMorska.pl

Agencja ratingowa Moody's podwyższyła rating 20-letnich obligacji o wartości 450 mln dolarów wyemitowanych przez Zarząd Kanału Panamskiego (ACP) do oceny A1, ze stabilną perspektywą.

Jak poinformowała agencja, decyzje oparto na świetnych wynikach kanału od inauguracji ekspansji.
Moody’s zauważyło, że Kanał Panamski zwiększył ogólny tonaż i przyciągnął nowe segmenty rynku, przyczyniając się do udanego wyniku.

W ciągu ostatniego roku fiskalnego (1 października 2017 – 30 września 2018 roku) przez Kanał Panamski przetransportowano rekordowe 442 mln ton towarów – podały władze obiektu.

To o 9,5 proc. więcej niż w zeszłym roku fiskalnym. Wzrost w przewiezionych towarach to efekt rozbudowy kanału, która pozwoliła przekraczać go większym jednostkom klasy neopanamax.

- To pokazuje, jak wielkim zaufaniem branży morskiej cieszy się nasz obiekt, oraz fakt, jak ważnym jesteśmy ogniwem dla światowej żeglugi – powiedział Jorge L. Quijano, prezes Zarządu Kanału Panamskiego.

Obecnie przez Kanał Panamski biegnie 29 głównych serwisów oceanicznych, w tym 15 obsługiwanych przez panamaxy, głównie na trasie ze wschodniego wybrzeża USA do Azji.

Kontenerowce odpowiadają wciąż za największy procent towarów przekraczających Kanał Panamski (35,3 proc. ogółem, 153 mln ton). Z kolei tankowce, w tym gazowce LNG, odpowiadały za 118 mln ton przewiezionych towarów. Masowce odpowiadały za 89 mln ton, a samochodowce za 57 mln ton.

Przez Kanał Panamski biegły głównie szlaki ze wschodniego wybrzeża USA do Azji (34 proc. jednostek), dalej z USA do Południowej Ameryki (13 proc.), Południowej Ameryki i Europy (7 proc.) oraz Centralnej Ameryki i USA (7 proc.).

Biorąc pod uwagę kraje, z Kanału Panamskiego najczęściej korzystały Chiny, Chile, Meksyk, Japonia i Kolumbia. Celem ich jednostek najczęściej były Stany Zjednoczone – aż 68,3 proc. statków płynęło w tym kierunku.

Otwarcie rozbudowanego Kanału Panamskiego było ważnym momentem dla światowej gospodarki morskiej. Przy 18 węzłach pokonanie trasy z Szanghaju do Nowego Jorku zajmuje raptem 24 dni, o 4 dni krócej niż szlakiem biegnącym przez Kanał Sueski. Przy poszerzaniu kanału pracowało 10 tys. robotników. Inwestycja po ukończeniu stworzyła ok. 200-250 nowych miejsc pracy.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.