PMK
Armator AET odsłonił swoje dwa najnowsze wahadłowe zbiornikowce z dynamicznym pozycjonowaniem (DPST). Obie jednostki będą wyposażone w napęd dual fuel i otrzymają nazwy Eagle Blane i Eagle Balder. Statki o nośności 123,1 tys. dwt powstały w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries (SHI).
Zbiornikowce będą służyć norweskiej spółce energetyczną Equinor na polach naftowych na norweskim szelfie kontynentalnym Morza Północnego, Morza Norweskiego i południowego Morza Barentsa, a także na szelfie kontynentalnym Wielkiej Brytanii.
Według AET statki będą emitować 40-48% mniej emisji niż podobne statki zbudowane w 2008 roku, tym samym osiągając cel Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) dotyczący zmniejszenia emisji węgla (CO2) o 40%.
Zasilane przy użyciu skroplonego gazu ziemnego (LNG) DPST będą również w stanie wychwycić 100% szkodliwych lotnych związków organicznych, które uciekają w powietrze z ładunków ropy naftowej podczas załadunku i podróży w celu ponownego wykorzystania jako paliwa dodatkowego.
Statki zostały zbudowane przez Samsung Heavy Industries (SHI) dla AET Sea Shuttle AS (AETSS), spółki joint venture między norweską firmą żeglugową ADS Shipping i AET Tankers z siedzibą w Singapurze.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?