• <
bulk_cargo_port_szczecin

9 chętnych na modernizację szlaków kolejowych w portach w Szczecinie i w Świnoujściu. Wszystkie oferty za drogie

pc

11.02.2019 13:45 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski 9 chętnych na modernizację szlaków kolejowych w portach w Szczecinie i w Świnoujściu. Wszystkie oferty za drogie

Partnerzy portalu

9 chętnych na modernizację szlaków kolejowych w portach w Szczecinie i w Świnoujściu. Wszystkie oferty za drogie - GospodarkaMorska.pl

PKP PLK otworzyła oferty w przetargach na modernizację poprawy dostępów kolejowych do portów w Szczecinie i w Świnoujściu. W obu postępowaniach wpłynęło ich łącznie 9. Wszystkie przekroczyły zakładany budżet.

W przetargu „Opracowanie projektów wykonawczych i wykonanie robót budowlanych na Stacji Szczecin Port Centralny – Zadanie 1 w ramach projektu pn.: Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu” wpłynęły cztery oferty. Pierwszą złożył Budimex z Warszawy za kwotę ok. 1 mld 912 mln zł. Drugą – konsorcjum Strabag Polska z Pruszkowa (lider) i Krakowskie Zakłady Automatyki z Krakowa (partner konsorcjum) za ok. 1 mld 331 mln zł. Trzecia oferta wpłynęła od firmy Torpol z Poznania za ok. 1 mld 264 mln zł, a czwarta z Porr z Warszawy za kwotę ok. 1 mld 395 tys. zł. Budżet jaki PKP PLK chce przeznaczyć na tę inwestycję to ok. 1 mld 6 mln zł.

W przetargu „Opracowanie projektów wykonawczych i wykonanie robót budowlanych na Stacji Świnoujście – Zadanie 2 w ramach projektu pn.: Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu” natomiast wpłynęło 5 ofert. Złożyli je Torpol z Poznania (ok. 660 mld 698 mln zł); Porr z Warszawy (ok. 707 mld 250 mln zł); Budimex z Warszawy (ok. 881 mld 288 mln zł); konsorcjum: Strabag z Pruszkowa (lider konsorcjum) i Krakowskie Zakłady Automatyki (partner konsorcjum) za kwotę 642 mld 266 mln zł; konsorcjum: Copasa Polska z Warszawy (lider konsorcjum) i Sociedad Anonima de Obras y Servicios Copasa z Ourense, Aldesa Construcciones Polska z Warszawy,  Aldesa Construcciones z Madrytu, Coalvi z Saragossy (partnerzy konsorcjum) za 658 mld 248 mln zł. Budżet, jaki na tę inwestycję przeznaczyć chce PKP PLK, to 499 mld 724 mln zł.

W obu przetargach o wyborze wykonawcy zadecydują cena (85%), termin realizacji (10%) oraz przewóz blokowy rozjazdów i ich zabudowa (5%). Oba postępowania obejmują również możliwość przeprowadzenia aukcji elektronicznej, w której licytowana będzie cena, co daje PKP PLK szanse na obniżenie wartości złożonych przez wykonawców ofert. Projekt „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Budowa dotyczyć będzie stacji Szczecin Port Centralny i Świnoujście – infrastruktury kolejowej w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych, oraz terminalu kontenerowego Ostrów Grabowski (teren Portu Szczecin) i torów zdawczo-odbiorczych (teren Portu Świnoujście). 

W Szczecinie i w Świnoujściu planowane prace obejmą ok. 160 km torów, 3 wiadukty i most. Planowana jest także elektryfikacja wybranych obszarów infrastruktury. Wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy bezpieczeństwo przewozu ładunków. Podobne prace na ok. 5 km torów będą wykonane na obszarze terminalu kontenerowego Ostrów Grabowski.

W Porcie Handlowym Świnoujście planowana jest natomiast budowa trzech torów zdawczo-odbiorczych o długości ok. 2 km.

Dzięki przebudowie stacji Szczecin Port Centralny i Świnoujście oba porty będą mogły obsługiwać dłuższe pociągi, a przewoźnicy towarowi zwiększą możliwości dzięki skróceniu, od kilku do kilkudziesięciu minut, czasu ładunku i rozładunku towarów. Tym samym porty będą mogły przyjmować i odprawiać znacznie więcej ładunków, co wpłynie na wzrost konkurencyjności przewozów towarowych.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.