PMK
Norweski armator 2020 Bulkers odebrał pierwszy z ośmiu nowych masowców Newcastlemax budowanych w chińskiej stoczni New Times Shipyard. Jednostka Bulk Sandefjord o nośności 208 tys. dwt została przekazana Norwegom 7 sierpnia.
Statek zostanie teraz wyczarterowany na trzy lata firmie Koch Supply & Trading. Dzienny czarter jednostki będzie kosztował ok. 35 tys. dolarów. Według 2020 Bulkers ta suma odzwierciedla „dobre warunki rynkowe oraz solidną premię w stosunku do standardowego Capesize w zależności od większego poboru ładunku i niższego zużycia”.
Stawki za Bulk Sandefjord będą korygowane rynkowo co dwa tygodnie. By jednostka była opłacalna, powinna zarabiać dziennie przynajmniej 14 500 dolarów.
Oczekuje się, że pięć kolejnych statków zostanie dostarczonych w ciągu najbliższych pięciu miesięcy, a wszystkie osiem jednostek ma zostać dostarczone do maja 2020 r. Wszystkie masowce zostaną wyposażone w układy oczyszczania spalin.
Newcastlemax to statek o maksymalnych wymiarach gabarytowych umożliwiających zawinięcie do australijskiego portu w Newcastle. Wielkość jednostki ograniczona jest szerokością wynoszącą 47 m. Statki tej wielkości zalicza się do klasy Capesize.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key