PMK
Japoński sojusz kontenerowy, Ocean Network Express (ONE), zanotował stratę 586 mln dolarów w pierwszym roku swojej działalności. Kolejny rok ma jednak zakończyć z zyskiem.
Alians ONE tworzą armatorzy K Line, MOL i NYK i został utworzony w celu poprawy operacyjności jego członków, ale póki co nie widać pozytywnych efektów jego utworzenia.
NYK (38 proc. udziałów w ONE) zanotował w czasie ostatniego roku ogromną, równą 400 mln dolarów stratę. Z tego powodu ze swojego stanowisko został zwolniony prezes armatora - Taadaki Naito. Razem z nim z kwitkiem zostało odesłanych część dyrektorów wyższego szczebla. Nowym prezesem został wybrany Hitoshi Nagasawa, który dotychczas piastował stanowisko wiceprezesa.
K Line zanotował w tym okresie stratę 99 mln dolarów. Sam armator oświadczył, że tę stratę generuje głównie 31 proc. udział w sojuszu ONE. Ostatni z członków aliansu, MOL, zanotował zysk 240 mln dolarów, ale była to zasługa dobrych wyników w segmencie przewozu towarów masowych i płynnych.
ONE jest bardziej optymistycznie nastawione do wzrostu niż niektórzy z jego konkurentów i przewiduje wzrost popytu o 4%.
- Oczekuje się, że zyski będą stopniowo rosły w ciągu pierwszej połowy roku, wraz z poprawą popytu - powiedziało ONE.
ONE powiedziało, że jego plan działania na rzecz poprawy zysku polegał na „ustanowieniu organizacji, która będzie tolerować zmienność rynku”, awansując przewoźnika z okresu „stabilizacji” na drugi etap „reformacji”.
Cztery części planu działania na 2019 rok to: optymalizacja portfela ładunków, racjonalizacja produktu, restrukturyzacja organizacji i wzrost docelowej synergii oszczędności.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?