PMK
Armator GasLog odebrał 31 lipca swój najnowszy gazowiec LNG od południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries. Jednostka otrzymała nazwę GasLog Warsaw, na cześć polskiej stolicy.
To pierwsza jednostka o pojemności 180 tys. m3, którą odebrał armator od SHI. Siedem podobnych statków znajduje się wciąż w budowie w tej stoczni. GasLog już zdążył podpisać umowę na czarter GasLog Warsaw. W ramach umowy z hiszpańską spółką energetyczną Endesa nowy statek rozpocznie pracę na czas określony w maju 2021 r. Endesa ma dwie opcje przedłużenia okresu czarteru o sześć lat.
Po rozpoczęciu ośmioletniego czarteru na rzecz Endesa, GasLog Partners będą mieli prawo nabyć GasLog Warszawa zgodnie z umową zbiorczą z GasLog. W efekcie potencjalna flota GasLog Partners powiększy się do 12 gazowców LNG o długości czarteru wynoszącej pięć lat lub dłużej.
Przed rozpoczęciem długoterminowego czarteru na rzecz Endesa, statek będzie dostępny w okresie, w którym rynek spotowy powinien być silny, zwłaszcza w zimie 2019 i 2020 roku.
GasLog obecnie ma w swojej flocie 32 jednostki, w tym aż 25 gazowców do przewozu LNG. W kolejce do odbioru czeka ponadto dziewięć kolejnych takich jednostek. W październiku ubiegłego roku GasLog zakupił 100 procent udziałów w spółce, która jest właścicielem i czarteruje statek Metane Becki Anne od monakijskiego armatora. Kwota transakcji opiewała na 207,4 miliona dolarów.
Tylko w roku 2018 zamówiono 33 nowe zbiornikowce do przewozu skroplonego gazu ziemnego. To ogromna różnica w porównaniu z latami poprzednimi. Cały rok 2017 zamknął się z 17 zakontraktowanymi jednostkami a 2016 – z zaledwie 6. Tym samym, rynek statków do przewozu LNG jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się w sektorze morskim i wszystko wskazuje na to, że ta tendencja się utrzyma.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?