pc
Zderzenie wycieczkowców w Buenos Aires. Z powodu problemów z układem sterowania MSC Orchestra uderzyła w cumującą MSC Poesia. Nikomu nic się nie stało. Nagranie kolizji trafiło do sieci.
Do zderzenia wycieczkowców doszło, kiedy MSC Orchestra opuszczała port w Buenos Aires. Oba statki zostały lekko uszkodzone, zniszczona została m.in. składana platforma MSC Poesia. Mimo, że sytuacja wyglądała groźnie, nikomu nic się nie stało. Po zderzeniu MSC Orchestra została odholowana przez dwa holowniki.
Po kilkugodzinnych oględzinach MSC Orchestra ruszyła w dalszą drogę, a MSC Poesia pozostała w Buenos Aires. Przyczyny zdarzenia wyjaśni śledztwo. Na wstępie wykluczono wiatr, ponieważ podczas kolizji panowały dobre warunki pogodowe.
Oba wycieczkowce należą do armatora Mediterranean Shipping Company.
MSC Orchestra w ubiegłym roku rozpoczęła sezon wycieczkowy w Porcie Gdynia. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
MSC Orchestra ma 293,8 m długości, 32 m szerokości, 7,7 m zanurzenia oraz 92 409 GT. Została zbudowana w 2007 r. w stoczni Chantiers de l’Atlantique w Saint-Nazaire we Francji za 480 mln dolarów. To drugi wycieczkowiec operatora MSC Cruises z serii Musica-class. Jego siostrzane jednostki to MSC Musica (2006), MSC Poesia (2008) i MSC Magnifica (2010). Na pokład wycieczkowiec może zabrać 3 200 pasażerów i 987 członków załogi.
MSC Poesia natomiast ma 293,8 m długości, 32 m szerokości, 10 561 t nośności oraz 92 627 GT. Zbudowana w 2008 r. jednostka pływa pod panamską banderą. Na pokład może zabrać 3 605 pasażerów i 1 027 członków załogi. Na obu statkach znajdują się m.in.: restauracje i bary, sklepy, kluby miłośników cygar i degustatorów wina, galeria sztuki, spa, biblioteka, baseny, teatr, kino, kasyno, kort tenisowy, centrum fitness i mini golf.
Atak Huti na chiński statek. Czy Pekin zaprowadzi porządek na Morzu Czerwonym?
W Brazylii zwodowano okręt podwodny. Podobne były oferowane Polsce w ramach programu "Orka"
Katastrofa mostu w Baltimore: kolejne szczegóły. Co z załogą statku?
Po niemal 60 latach Niemcy wycofują ze służby swój ostatni okręt desantowy
Przed uderzeniem w most Dali tracił zasilanie. Załoga alarmowała, most był zamknięty
Ekspert o moście w Baltimore: zawinił brak odpowiedniej osłony podpory mostu