PMK
Uszkodzony samochodowiec Golden Ray w pobliżu portu w Brunszwiku w amerykańskim stanie Georgia przechodzi obecnie w fazę usunięcia wraku cztery miesiące po zatonięciu statku. Zając ma się tym firma T&T Salvage z Teksasu.
Trwa opracowywanie i udoskonalanie planu rozbiórki statku na miejscu i na pełną skalę w St. Simons Sound. Obecnie kontynuowana jest instalacja bariery wokół wraku, aby można było rozpocząć rozbiórkę.
Operacja usunięcia wraku następuje po tym jak z jednostki usunięto całe paliwo w zeszłym miesiącu. Podczas odciążania pracownicy ratownictwa i nurkowie uzyskali dostęp do 26 zbiorników paliwa wewnątrz Golden Ray, aby przepompować paliwo do barki w celu prawidłowej utylizacji. Gdy niektóre zbiorniki były zanurzone, można było do nich dotrzeć jedynie poprzez zjazdy na linach i przeprowadzanie operacji nurkowania wewnątrz wraku. Wnętrze zbiorników przemyto następnie parą w celu usunięcia resztek paliwa, które zebrano i przeniesiono do pojemników.
Unified Command poinformowało, że usunięto ponad 320 000 galonów mieszaniny oleju i wody. Instytucja kontynuuje jednak dochodzenie kryminalistyczne w celu ustalenia dokładnej ilości paliwa na pokładzie w momencie zdarzenia i ilości rozładowanej.
- Chciałbym podziękować ponad 500 kobietom i mężczyznom, którzy pomagali w każdym aspekcie tej udanej operacji - powiedział Chris Graff z Gallagher Marine Systems. - Aby osiągnąć ten cel, polegaliśmy na społeczności Brunswick i ekspertach z całego świata i jesteśmy wdzięczni wszystkim, którzy nam pomogli – dodał.
200-metrowa jednostka Golden Ray przewróciła się 8 września. Ja jej pokładzie znajdowało 23 członków załogi i jeden pilot. Kapitan i główny inżynier statku pomagają władzom i zespołom ratowniczym w opracowaniu planów ustabilizowania statku i kontynuowania akcji ratowniczych, poinformowała Straż Przybrzeżna.
Port w Brunswick jest drugim najbardziej ruchliwym portem dla samochodowców w Stanach Zjednoczonych i numerem jeden pod względem importu nowych samochodów. Obiekt składa się z trzech terminali głębokowodnych należących do Georgia Ports Authority, w tym dwóch obsługiwanych bezpośrednio przez GPA.
Rosyjska korweta przybyła do Sewastopola. Będzie kolejnym celem dla ukraińskich rakiet i dronów?
Atak Huti na chiński statek. Czy Pekin zaprowadzi porządek na Morzu Czerwonym?
W Brazylii zwodowano okręt podwodny. Podobne były oferowane Polsce w ramach programu "Orka"
Katastrofa mostu w Baltimore: kolejne szczegóły. Co z załogą statku?
Po niemal 60 latach Niemcy wycofują ze służby swój ostatni okręt desantowy
Przed uderzeniem w most Dali tracił zasilanie. Załoga alarmowała, most był zamknięty