ew
Trwa operacja odpompowywania paliwa z masowca Stellar Banner, który pod koniec lutego osiadł na mieliźnie niedaleko Brazylii. Do akcji zostało zaangażowanych prawie 300 żołnierzy z Brazylijskiej Marynarki Wojennej.
Jednostka osiadła na mieliźnie 24 lutego 2020 roku ,około 100 kilometrów od wybrzeża São Luís, w stanie Maranhão w Brazylii. Według informacji przekazywanych przez Portal Guará, kapitan miał celowo skierować statek na mieliznę by uniknąć zatonięcia. Inne lokalne media sugerowały jednak, że był to ewidentny błąd nawigacyjny a wejście na mieliznę doprowadziło do poważnych pęknięć kadłuba. Na szczęście, udało się ewakuować wszystkich 20 członków załogi i rozpocząć akcję ratunkową.
Jak poinformowała Brazylijska Marynarka Wojenna, paliwo ze statku jest przepompowywane do przybrzeżnego statku zaopatrzeniowego HOS Brass Ring, należącego do Hornbeck Offshore Services. Do tej pory udało się wypompować około 1,170 metrów sześciennych paliwa.
Marynarka Wojenna utrzymuje, że sytuacja pozostaje stabilna i nie zaobserwowano wycieku ropy w okolicznych wodach. Operacja ratunkowa jest prowadzona przez zespół firm Ardent i SMIT Salvage.
Stellar Banner o nośności 300 000 ton, został zbudowany w 2016 roku i jest własnością Polaris Shipping z Korei Południowej. Czarteruje go brazylijska firma wydobywcza Vale. Długość całkowita jednostki wynosi 340 m, szerokość konstrukcyjna 55 m a zanurzenie 21,4 m.
Rosyjski myśliwiec runął do morza koło Krymu. Maszynę mogli omyłkowo zestrzelić Rosjanie
HNLMS Vlaardingen kończy służbę w siłach morskich Holandii. Zostanie przekazany Ukrainie
Rosyjska korweta przybyła do Sewastopola. Będzie kolejnym celem dla ukraińskich rakiet i dronów?
Atak Huti na chiński statek. Czy Pekin zaprowadzi porządek na Morzu Czerwonym?
W Brazylii zwodowano okręt podwodny. Podobne były oferowane Polsce w ramach programu "Orka"
Katastrofa mostu w Baltimore: kolejne szczegóły. Co z załogą statku?