ew
W zeszłym tygodniu, Komenda Portu Wojennego Gdynia wybrała ofertę Gdańskiej Stoczni Remontowej z grupy kapitałowej Remontowa Holding na wykonanie naprawy bieżącej okrętu podwodnego ORP Bielik (296), typu Kobben (projektu IKL IK29). Ma ona umożliwić dalszą eksploatację 52-letniej jednostki.
W ramach umowy o wartości prawie 2,4 mln zł brutto zostaną przeprowadzone prace naprawcze w działach kadłubowym, broni podwodnej i obserwacji technicznej.
Warto przypomnieć, że jedynie Gdańska Stocznia „Remontowa” S.A. zmieściła się w zakładanym budżecie (2,5 mln złotych brutto). Pozostali oferenci ( PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o., Stocznia Remontowa Nauta S.A. oraz Net Merine Marine Power Service Sp. z o.o.) szacowali swoje prace na ponad 4 mln zł brutto.
ORP Bielik to okręt podwodny Marynarki Wojennej typu 207 / Kobben. Jednostka została zwodowana 27 stycznia 1967 roku w niemieckiej stoczni Nordseewerke, gdzie była budowana na zamówienie Norwegii. Do służby w norweskiej marynarce wojennej weszła w roku 1967 jako HNoMS „Svenner”, a po wycofaniu ze służby w roku 2001, okręt został przekazany polskiej marynarce wojennej. Podniesienie polskiej bandery nastąpiło 8 września 2003 roku, a wcielenie do służby i nadanie imienia 24 listopada 2003 roku. Od początku roku 2005, ORP „Bielik” wraz z innymi okrętami polskiej marynarki wojennej uczestniczy w natowskiej operacji Active Endeavour na Morzu Śródziemnym. W czerwcu 2017 roku brał udział w manewrach BALTOPS.
Tankowiec u wybrzeży Gotlandii powiązany jest z rosyjskim oligarchą
Bezpieczeństwo morskie: klucz do stabilności. Międzynarodowe seminarium w Brukseli
Wyjątkowe remont i przeobrażenie JS Kaga. Niszczyciel staje się lotniskowcem
W Neapolu statek pasażerski uderzył o nabrzeże, około 30 rannych
Warsztaty nurkowe służb zorganizowane przez WZD MOSG
Morze pod nadzorem mikrosatelitów. Kongsberg zbuduje satelity. Dla Polski również?