• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

MON: Od października prawie 17 tysięcy chętnych, by wstąpić do wojska

pc

07.05.2019 03:15 Źródło: PAP
Strona główna Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo MON: Od października prawie 17 tysięcy chętnych, by wstąpić do wojska

Partnerzy portalu

MON: Od października prawie 17 tysięcy chętnych, by wstąpić do wojska - GospodarkaMorska.pl

W trzech etapach kampanii "Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej" chęć wstąpienia do wojska wyraziło blisko 17 tys. zainteresowanych – napisał w poniedziałek na Twitterze minister obrony Mariusz Błaszczak.

Trwająca od połowy października ubiegłego roku kampania zachęca kandydatów do składania wniosków o przyjęcie do wojsk operacyjnych, WOT i służby przygotowawczej.

"Jednym z moich priorytetów jest zwiększenie liczebności Sił Zbrojnych. Nasza kampania #ZostańŻołnierzem przynosi efekty. Podczas 3 etapów złożono prawie 17 tys. wniosków o wstąpienie do Wojska Polskiego i wzrósł poziom zaufania do armii. W czerwcu ruszamy z kolejnym etapem kampanii" – napisał szef MON na koncie resortu.

Celem kampanii "Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej" jest zwiększenie liczebności polskiej armii we wszystkich rodzajach sił zbrojnych: wojskach lądowych, powietrznych, specjalnych, marynarce wojennej i obronie terytorialnej, zarówno w służbie zawodowej, jak i w rezerwie; we wszystkich korpusach osobowych - szeregowych, podoficerów i oficerów.

Trzeci etap kampanii rozpoczął się 4 lutego wraz z kwalifikacją wojskową, która w tym roku obejmuje około 210 tys. osób. Stawiający się na kwalifikację dostają się do ewidencji i otrzymują książeczkę wojskową. Tym razem żołnierze i pracownicy WKU prowadzili działania rekrutacyjne podobne, jak przy poprzednich edycjach kampanii.

Pierwszy etap polegał na organizowaniu "tygodni rekrutacyjnych" - w teren wyruszały mobilne zespoły rekrutacyjne, złożone z żołnierzy lokalnych jednostek wojskowych i przedstawicieli Wojskowych Komend Uzupełnień lub Wojewódzkich Sztabów Wojskowych. Zespoły odwiedzały centra handlowe, ośrodki sportu, rynki miejskie, centra rozrywki, a żołnierze opowiadali o swoich doświadczeniach, ścieżkach kariery i perspektywach rozwoju. Drugi etap kampanii przeprowadzono w trakcie ferii zimowych. W trzeci włączyli się sportowcy. O swojej decyzji o wstąpieniu do Wojska Polskiego opowiedziała np. lekkoatletka Sofia Ennaoui specjalizująca się w biegach na średnich i długich dystansach, finalistka Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w 2016 r. i wicemistrzyni Europy z 2018 r., która w październiku wstąpiła do wojska.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.