ew
W październiku ubiegłego roku miała miejsce dotkliwa kolizja na Morzu Tyrreńskim. Tunezyjski prom pasażersko-frachtowy Ulysse uderzył w kontenerowiec CSL Virginia. Co prawda nikomu nic się nie stało, ale w wyniku wypadku powstała wielka wyrwa w burcie kontenerowca. Doszło także do doszło do naruszenia zbiorników paliwowych i wycieku paliwa, którego mogło być nawet 600 ton. Część z nich dotarła do linii brzegowej Francji.
Franuskie służby powołały komisję, która miała dokładnie zbadać przyczyny zdarzenia. Nieoficjalnie mówiło się, że prom płynął za szybko.
Finalnie, dochodzenie przeprowadziła komisja trójstronna, w której skład weszli śledczy z Tunezji, Francji i Cypru. Jego wyniki mówią o "błędach ludzkich na wielu poziomach".
Według badaczy, oficer wachtowy na promie Ulysse był sam na mostku i rozmawiał przez telefon, z daleka od radaru. Co więcej, jego odpowiednicy na pokładzie CLS Virginia nie zwrócili uwagi na alarmy radarowe. Jak się okazało, cypryjska jednostka opuściła kotwicę na ruchliwym szlaku morskim. Jak przyznał dyrektor ds. transportu morskiego w Ministerstwie Handlu Tunezji Youssef Ben Romdhane: "to pierwszy przypadek, w którym statek zrzucił kotwicę w tym miejscu".
Śledczy odkryli, że CSL Virginia została zakotwiczona w tym obszarze pod presją właściciela statku.
W chwili wypadku Ulysse był w drodze z Genui do Tunezji. Kolizja miała miejsce wczesnym rankiem 7 października 2018 r. Oba statki pozostawały połączone jeszcze przez kilka dni, zanim ostatecznie udało się je rozdzielić.
Szkody dla armatorów oszacowano na 13,5 miliona euro, a koszty sprzątania na 10 milionów euro.
https://twitter.com/CavasShips/status/1051125252217024514
Photo series of last Sunday's ridiculous #collision of the ro/ro #ferry #ULYSSE with the containership #CSL VIRGINIA near Corsica. The ferry plowed right into the contship's side and spun it around (click on the animation too). https://t.co/ONaC1Gab5B and https://t.co/UL5QdIQrDl pic.twitter.com/HYp8Oac78d
— Chris Cavas (@CavasShips) 13 października 2018
https://twitter.com/CavasShips/status/1051125252217024514
Raportowanie ESG – nowe obciążenia finansowe dla przedsiębiorców i brak polskich regulacji
Dni otwarte Politechniki Morskiej już po świętach
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Cadeler – solidny przychód, dużo zamówień
Konferencja Offshore Wind 2.0. Hydrotechnika dla MEW