ew
Jak informuje biuro ds. bezpieczeństwa morskiego organizacji Transport Malta, to alkohol doprowadził do śmiertelnego upadku drugiego mechanika na pokładzie drobnicowca Khosrov Bey w listopadzie zeszłego roku. Właśnie wydano raport w tej sprawie.
W południe, 3 listopada 2018 roku, drugi mechanik udał się do maszynowni, aby przejąć wachtę. Schodzącego z kilku pierwszych stopni mężczyznę widział przez okno znajdujące się na mostku jeden z elektryków. Jak zeznał, gdy wyjrzał przez okno drugi raz dostrzegł, że drugi inżynier leży na ziemi. Natychmiast zaalarmował cały personel i pobiegł na pomoc razem z kapitanem.
Drugi inżynier był nieprzytomny, podczas obserwacji nie był wyczuwalny puls, mężczyzna nie oddychał. Załoga rozpoczęła wtedy resuscytację krążeniowo-oddechową. Niestety, nie przyniosła oczekiwanych rezultatów.
Odpowiednie służby zostały poinformowane o wypadku, statek skierował się w kierunku Cieśniny Stambulskiej. Niedługo później pojawił się statek szpitalny, jego załoga potwierdziła śmierć drugiego inżyniera.
Raport z sekcji zwłok nie ujawnił żadnych środków odurzających ani psychotropowych w organizmie mężczyzny ale potwierdził obecność etanolu we krwi (0,253%). Biuro ds. bezpieczeństwa morskiego organizacji Transport Malta wydało dwa zalecenia mające na celu zmniejszenie ryzyka związanego ze spożywaniem alkoholu.
Wypadek miał miejsce po wyjściu statku z Cieśniny Bosfor i zakończeniu operacji bunkrowania u wybrzeży Turcji. W tym czasie statek był w drodze z Bari we Włoszech do Reni na Ukrainie.
Pożar na brytyjskim lotniskowcu HMS Queen Elizabeth
Portugalskie okręty śledziły trzy podejrzane, rosyjskie statki
Indyjska marynarka wojenna przejęła statek towarowy porwany przez piratów
Kanadyjski jeziorowiec w ogniu
W Gdyni swój postój miała francuska fregata FS Aquitaine
Kmdr por. SG Katarzyna Górecka-Berenc nowym komendantem gdańskiej Straży Granicznej