ew
20 stycznia 2018 brytyjski kontenerowiec G. Washington należący do grupy CMA CMG stracił z pokładu 137 kontenerów. Brytyjski oddział ds. Badania wypadków morskich (MAIB - ang. Marine Accident Investigation Branch) opublikował właśnie raport w tej sprawie.
Zgodnie z raportem, główną przyczyną wypadku były niedokładne deklaracje masy kontenerów. To właśnie dlatego, dwa lata temu, statek niespodziewanie przechylił się o 20 ° na prawą burtę, zatrzymał się na kilka sekund, a następnie przechylił się o 20 ° w lewo, inicjując przewrócenie się kontenerów. 137 kontenerów wylądowało za burtą, a kolejne 85 uległo uszkodzeniu.
Kontenerowiec był wtedy w drodze z Xiamen w Chinach do Los Angeles w USA.
Dochodzenie MAIB wykazało ponadto szereg próblemów związanych z bezpieczeństwem. Wśród nich wymieniono np. zmniejszoną wytrzymałość konstrukcyjną kontenerów o niestandardowych wymiarach, zły załadunek i luźne zabezpieczenia a także wspomniane już niedokładne delkaracje masy ładunku.
Z pełną treścią raportu można zapoznać się TUTAJ
Pożar na brytyjskim lotniskowcu HMS Queen Elizabeth
Portugalskie okręty śledziły trzy podejrzane, rosyjskie statki
Indyjska marynarka wojenna przejęła statek towarowy porwany przez piratów
Kanadyjski jeziorowiec w ogniu
W Gdyni swój postój miała francuska fregata FS Aquitaine
Kmdr por. SG Katarzyna Górecka-Berenc nowym komendantem gdańskiej Straży Granicznej