pc
Jachty morskie w piątek ok. 19:00 wyruszyły z Górek Zachodnich i pożeglowały do boi przy platformie wiertniczej LOTOS Petrobaltic na złożu B8. Uczestnicy wystartowali przy dobrej pogodzie, w świetnych humorach i z dużym apetytem na dobrą zabawę i rywalizację podczas wymagającego Pantaenius B8 Race.
Jerzy Matuszak, skipper zeszłorocznego zwycięzcy - jachtu Dancing Queen, zapowiada: „Mamy ambicję powtórzyć sukces z zeszłego roku, chociaż konkurencja jest duża. B8 to wyścig tylko dla zdeterminowanych i odważnych! Całą drogę walka jest ostra, nie obywa się czasem bez awarii, ale jesteśmy gotowi dalej walczyć”.
Witold Małecki, zeszłoroczny zwycięzca Mistrzostw Polski w klasie Nautica 450, dziś w wyścigu B8 ścigający się na jachcie Good Speed, do startu na trasie 120 mil morskich podchodzi z dużym optymizmem. – Mamy świetny jacht i świetną załogę, a te 60 mil w jedną i 60 mil w drugą, to taka „przepływka” i morski sprint. Oczywiście chcielibyśmy popłynąć jak najlepiej i wygrać, ale nie jesteśmy jedyni! Ale będziemy się starać! – mówi Małecki.
W długodystansowym wyścigu B8 startują jednak nie tylko doświadczone załogi i starzy bywalcy regat Nord Cup Gdańsk – w tym roku wspieranych przez sponsora tytularnego Grupę LOTOS. Po raz pierwszy, a do tego na nowej łódce N Fun 30, startuje załoga Kamila Cieśluka, który tak ją przedstawia: „Nie jesteśmy starymi wilkami morskimi i jesteśmy tu przede wszystkim dla frajdy i przygody! Chcemy wystartować i wrócić szczęśliwie, a jeśli przy okazji uda nam się zrobić jakiś wynik, to będzie super!”.
Film z regat dostępny tutaj.
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
Ray White Marine wyłącznym dystrybutorem Sunreef Yachts w Nowej Zelandii
Polscy żeglarze zaczynają walkę o ostatnie kwalifikacje olimpijskie
Za 50 mln euro można kupić bezludną wyspę Tragonisi
Morze Śródziemne. Turystyka od Cabo Verde, po Wenecję i Istambuł