• <

Nowe technologie przy produkcji jachtów

ew

06.12.2018 10:35 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Nowe technologie przy produkcji jachtów - GospodarkaMorska.pl

Przygotowujemy się do wdrożenia nowych, wysokich technologii – mówią przedstawiciele firmy Technologie Tworzyw Sztucznych, jednej z największych firm w Goleniowskim Parku Przemysłowym. Kadłuby mają stać się lżejsze przy jednoczesnym wzroście jakości wykonania.

Firma była obecna na prestiżowych targach Composite Europe w Stuttgarcie. Jej przedstawiciele nie tylko przyglądali się rozwiązaniom technologicznym stosowanym w branży tworzyw sztucznych, ale również poważnie rozmawiali o wdrażaniu ich w goleniowskiej fabryce.


TTS zatrudnia dziś blisko 800 osób, to jeden z największych pracodawców w regionie. Spółka specjalizuje się w budowie luksusowych jachtów i łodzi motorowych. Głównym budulcem jednostek są laminaty, które sprawiają, że jachty są stosunkowo lekkie, a przy tym posiadają odpowiednią  wytrzymałość. Jak przyznaje Maciej Twardowski, dyrektor Spółki Technologie Tworzyw Sztucznych, firma zamierza sięgnąć po nowe rozwiązania technologiczne.


- Postęp technologiczny daje nam coraz większe możliwości rozwoju – tłumaczy. - Dziś jesteśmy jedną z najbardziej ekologicznych firm w branży laminatów, ale mimo to chcemy zrobić kolejny krok naprzód. Wdrożenie nowych technologii pozwoli nam nie tylko uzyskać większą wydajność pracy i zwiększyć produkcję, ale też uzyskać możliwie najwyższe standardy związane z ochroną środowiska – dodaje.


TTS posiada system MIAB, czyli specjalistyczne urządzenia do oczyszczania powietrza z lotnych związków organicznych. Istotną częścią procesu filtrowania powietrza jest wykorzystanie energii uzyskanej w trakcie niszczenia zanieczyszczeń w utleniaczach katalitycznych. To pozwala nam łączyć wysoką wydajność podczas procesu oczyszczania gazów z niskim poborem energii.


Na czym miałoby polegać wdrożenie nowych technologii? Dyrektor spółki TTS nie chce zdradzać szczegółów.


- Rozwiązania, które zastosujemy na pewno będą korzystne dla pracowników – wyjaśnia Maciej Twardowski. - Zyskamy także jeszcze większą jakość wykonania samych jednostek, kadłuby staną się lżejsze niż dotychczas przy zachowaniu odpowiedniej wytrzymałości – dodaje.


Podczas targów Composite Europe mówiono m.in. rozwiązaniach pozwalających na stosowanie bazaltowej masy wulkanicznej przy produkcji kadłubów luksusowych jednostek pływających. Swoje stoiska mieli także producenci żywic, którzy w swoją ofertę wprowadzili całkowicie bezzapachowe syntetyki. Te środki można z powodzeniem stosować przy produkcji luksusowych jachtów.

Partnerzy portalu

taurus_sea_power_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.