ew
Rosnąca liczba Polaków samodzielnie organizujących wyjazdy wakacyjne oraz długie i ciepłe lato wpłynęły na to, że Click & Boat zamyka z sukcesem pierwszy sezon na polskim rynku, odnotowując ponad 23 tysiące odwiedzających.
Click & Boat, często porównywany do “Airbnb dla łodzi”, w lutym 2018 roku uruchomił polską wersję strony internetowej. Po ośmiu miesiącach funkcjonowania na nowym rynku, firma podsumowała dotychczasowe osiągnięcia w Polsce. Rosnąca liczba korzystających z platformy polskich użytkowników, znacząca ilość rezerwacji oraz prężnie rozwijająca się baza jachtów dostępnych w kraju świadczą o znaczącym sukcesie po zaledwie kilku miesiącach od wejścia na rynek.
Polska obiecującym rynkiem dla międzynarodowego rozwoju Click & Boat
Po otrzymaniu w maju tego roku 4 milionów euro dofinansowania na rozwój na rynkach zagranicznych, Click & Boat uruchomił kolejne wersje językowe strony internetowej: grecką, holenderską i rosyjską, jednocześnie kontynuując rozwój na dotychczasowych rynkach, w tym także w Polsce. W minionym sezonie wakacyjnym obroty firmy wzrosły o 31% w porównaniu z poprzednim rokiem, a społeczność Click & Boat zwiększyła się o 97%.
W Polsce wyniki są również imponujące. W stosunku do pierwszych 3 miesięcy po uruchomieniu strony, ostatni okres – od początku czerwca do końca sierpnia – przyniósł Click & Boat 800-procentowy wzrost liczby nowych użytkowników. „Po zaledwie ośmiu miesiącach, Polska już jest bardzo dynamicznie rozwijającym się rynkiem Click & Boat i zbliża się do naszych głównych rynków. Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą ekspansję w Polsce.” - podsumowuje Edouard Gorioux, współzałożyciel firmy.
Sukces potwierdza także rosnąca liczba rezerwacji – sierpień przyniósł ich o 350% więcej w porównaniu z lipcem. Przy czym warto odnotować, że Polacy chętnie szukają łodzi na platformie przy użyciu urządzeń mobilnych – ponad 60% odwiedziło stronę za pomocą smartfona bądź tabletu. To kolejny dowód na to, że nowe technologie nie są Polakom obce i chętnie korzystają oni z rozwiązań mobilnych. Niewątpliwie przyczynia się do tego sprawność platformy. Zdecydowana większość użytkowników - 80% - dokonała wyboru i zakończyła proces rezerwacji w mniej niż 3 dni od rozpoczęcia poszukiwań na Click & Boat.
Czego szukają Polacy na Click & Boat
W porównaniu z innymi rynkami. Polacy to prawdziwi fani Chorwacji – rezerwacje w tym kraju stanowiły ponad 50% wszystkich czarterów na polskiej platformie. Na kolejnych miejscach znajdowały się: Włochy, Polska, Francja i Hiszpania. Dla porównania, na innych rynkach Click & Boat użytkownicy wybierali przede wszystkim Francję (Lazurowe Wybrzeże), Włochy i Hiszpanię (Baleary). Jeżeli chodzi o typ wynajmowanych jachtów, zdecydowanie królują łodzie motorowe – taki typ wybrało 76% naszych rodaków. 12% zdecydowało się na ponton RIB, a 6% wszystkich rezerwacji polskich użytkowników stanowiły jachty żaglowe. Platforma oferuje jachty różnej wielkości i w różnym standardzie, a koszt czarterowanych przez Polaków łodzi wahał się od 80 do 3000 euro za dzień.
O Click & Boat
Click & Boat jest internetową platformą do czarteru łodzi, która została założona w 2013 roku przez dwóch młodych francuskich przedsiębiorców: Edouarda Gorioux and Jérémy’ego Bismuth. Platforma jest dostępna na stronie internetowej (www.clickandboat.com/pl/) i przez aplikację mobilną (na App Store i Google Play). Umożliwia właścicielom łodzi wynajęcie ich innym entuzjastom żeglarstwa, tym samym obniżając koszty utrzymania. W 2017 roku ten “Airbnb dla łodzi” otworzył się również na profesjonalnych armatorów, którzy od tego czasu mogą publikować oferty na stronie Click & Boat.
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
Ray White Marine wyłącznym dystrybutorem Sunreef Yachts w Nowej Zelandii
Polscy żeglarze zaczynają walkę o ostatnie kwalifikacje olimpijskie
Za 50 mln euro można kupić bezludną wyspę Tragonisi
Morze Śródziemne. Turystyka od Cabo Verde, po Wenecję i Istambuł