PMK
Marynarze pracujący na wycieczkowcach i promach są najmniej w branży morskiej zadowoleni ze swojej pracy - wynika z raportu przedstawionego przez Mission to Seafarers.
Indeks The Seafarers Happiness Index na drugi kwartał 2019 roku wykazał, że marynarze tych jednostek oceniają swoje zadowolenie z pracy na poziomie 5.3/10. To o 15 procent gorszy wynik niż globalne zadowolenie, które wyniosło w drugim kwartale 6.27 punktów.
Zadowolenie z pracy na tankowcach, masowcach i kontenerowcach było bliskie ogólnej średniej i wyniosło 6.3/10. Najbardziej szczęśliwe z pracy na morzu okazały się załogi pogłębiarek.
Pod względem wieku zadowolenie było najwyższe wśród najmłodszych marynarzy. Wzmacnia to fakt, że również kadeci odnotowali największe zadowolenie, co jest zachęcającym znakiem wśród osób rozpoczynających karierę na morzu.
Ankieta wyłoniła cztery kluczowe problemy, które zauważyli marynarze w tym trzymiesięcznym okresie. Obejmują one opóźnioną wypłatę wynagrodzenia, zmniejszone urlopy na lądzie, stres związany z pracą spowodowany przez mniejsze załogi na pokładzie oraz brak zrozumienia ze strony personelu na lądzie w odniesieniu do kwestii związanych z dobrobytem marynarzy.
Jednocześnie narastają obawy związane z porzuceniem załóg na morzu, a wielu marynarzy wyraża zaniepokojenie po kilku ostatnich incydentach na świecie. Organizacja otrzymała również wiele doniesień o agresji, przemocy i zastraszaniu wobec żeńskiej części załóg.
Marynarze z kolei są zadowoleni z możliwości utrzymywania kontaktu z rodziną. Wynika to z poprawy łączności na morzu, a także dalszej poprawy zarówno dostępności, jak i kosztów komunikacji z marynarzami.
Co więcej, marynarze są bardziej zadowoleni z możliwości do zachowania formy i zdrowia na pokładzie. W odpowiedzi na ankietę wielu marynarzy podkreśliło również znaczenie ćwiczeń fizycznych jako ważnego czynnika dla dobrego samopoczucia psychicznego.
Ankieta została wypełniona przez tysiące respondentów ze wszystkich regionów świata, przy czym najlepiej reprezentowani byli marynarze z subkontynentu indyjskiego, Europy Wschodniej, Azji Południowo-Wschodniej i Europy Zachodniej.
Dni otwarte Politechniki Morskiej już po świętach
Litewska inicjatywa "Save the Batlic Sea" w murach Uniwersytetu Morskiego w Gdyni
2. edycja konferencji Academic Gdynia Innovation Days zakończona
Prof. Bradford Parkinson, "ojciec systemu GPS", doktorem honoris causa Uniwersytetu Morskiego w Gdyni
Oskary Ratownictwa – Gala Safe Water Angels 2024
II Konferencja Centrum Transferu Technologii UMG „Academic Gdynia Innovation Days” zapowiedziana