PMK
Pod wpływem narastającego kryzysu, który dotknął około 150 000 marynarzy uwięzionych na morzu i niezdolnych do opuszczenia swoich statków, międzynarodowe organy morskie opracowały zestaw protokołów mających na celu rozwiązanie tego palącego problemu.
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) opublikowała protokoły w liście, w którym, między innymi, nalega się, aby profesjonalni marynarze i personel morski zostali uznani za kluczowych pracowników.
Protokoły wyszczególniają zalecenia w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa dla rządów, organów celnych, kontroli granicznych, portów morskich i sektora lotnictwa cywilnego. Rządy wzywa się do zwolnienia marynarzy i personelu morskiego z ograniczeń dotyczących podróży w celu ułatwienia ich repatriacji lub dołączenia do statków.
Władze są również wezwane do zezwolenia marynarzom i personelowi morskiemu na opuszczenie statków w porcie i tranzyt przez ich terytorium (tj. Na lotnisko) w celu zmiany załogi i repatriacji.
Organy morskie wzywają również do wdrożenia odpowiednich protokołów zatwierdzania i kontroli dla marynarzy starających się wejść na statek w celu zmiany załogi i repatriacji.
- Żegluga ma zasadnicze znaczenie dla utrzymania globalnych łańcuchów dostaw, ale obecna sytuacja jest niezrównoważona dla bezpieczeństwa i dobrobytu załogi statku oraz bezpiecznego funkcjonowania handlu morskiego… okresów służby na pokładzie statków nie można przedłużyć na czas nieokreślony ze względu na niebezpieczne skutki, jakie ma to dla dobrego samopoczucia załogi statku i, co najważniejsze, bezpiecznych operacji na statku - powiedziało IMO.
Zalecenia dotyczące rozwiązywania problemów marynarzy na morzu pojawiają się w czasie narastających obaw, że dłuższy pobyt na morzu wpływa na zdrowie fizyczne i psychiczne marynarzy. Istnieją również obawy, że rosnące zmęczenie może przyczynić się do obrażeń ciała lub wypadku morskiego.
Powstające Muzeum Kanału Sueskiego szykuje się do otwarcia na turystów
Muzeum Marynarki Wojennej pokazuje wnętrze Sokoła. Prace nad wyjątkowym eksponatem wciąż trwają
Wojciech Ślączka wybrany na rektora Politechniki Morskiej w Szczecinie
Jakie są możliwości pracy w terminalu kontenerowym? Baltic Hub odpowiada na to pytanie podczas targów pracy Talent Days
ESG: koszt czy inwestycja? Czy dążenie podmiotów w kierunku zrównoważonego rozwoju przekłada się na wyniki finansowe?
Dzień Otwarty Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni