PMK
Według Jonathana Mossa, szefa ds. morskich i handlu w kancelarii prawnej DWF z siedzibą w Machester, ostatnie napięcia na Bliskim Wschodzie spowodują drakoński wzrost stawek polis ubezpieczeń morskich i kosztów ubezpieczenia.
Komentarz pojawił się w obliczu rosnących obaw przed zemstą Iranu na statki handlowe w regionie po zabójstwie Qassema Soleimaniego, irańskiego dowódcy wojskowego.
Firmy zaczęły już wyciągać swoje jednostki z tego regionu, a przykładem może być brazylijski państwowy gigant naftowy Petrobras. Co więcej, rządy wysyłają swoje wojska morskie do regionu, aby chronić swoje aktywa i uniknąć podobnych scenariuszy do Stena Impero z ubiegłego roku.
- Ostatni rozdział zawirowań na Bliskim Wschodzie bez wątpienia doprowadzi ubezpieczycieli i reasekuratorów, szczególnie w sektorach takich jak kadłub, wojna, piractwo, terroryzm, składki podnoszące ładunek i konstrukcje, do renegocjacji warunków oraz wprowadzenia dodatkowych warunków do polis odzwierciedlających zwiększone ryzyko handlu w regionie - powiedział Jonathan.
- Ubezpieczyciele i reasekuratorzy szukają wyraźnej korekty presji na obniżanie stawek. Ostatnie napięcia doprowadzą jednak do tego, że ubezpieczyciele i reasekuratorzy narzucą drakońskie warunki w polisach, znacznie zwiększając koszty ubezpieczenia specjalistycznego i wycofując się z gwarantowania pewnych linii biznesowych. Stawki ubezpieczenia mają rosnąć wykładniczo w nadchodzących miesiącach - dodał.
Ten trend jest spowodowany rosnącymi obawami przed zemstą Iranu na statkach komercyjnych w regionie po zabójstwie Qassema Soleimaniego, irańskiego dowódcy wojskowego, przez Stany Zjednoczone. Zaskakujący ruch administracji Trumpa wywołał globalne oburzenie i obawy przed poważnym odwetem ze strony Iranu.
W środę Iran przeprowadził odwetowy atak na irackie bazy lotnicze przyjmujące wojska amerykańskie. Wystrzelono dziesiątki pocisków Fateh-313, z których 10 uderzyło w bazę lotniczą Ain al-Asad, która znajduje się 233 km (144 mil) na zachód od Bagdadu. Uważa się, że drugi pocisk uderzył w jak dotąd nienazwaną bazę lotniczą w Erbil, w irackim Kurdystanie. Dryad Global poinformował, że cztery z pocisków podobno zawiodły.
Według niektórych źródeł Iran nie zamierza utrudniać transportu przez jeden z głównych punktów pośrednich na świecie, stanowiąc około jednej piątej światowego ruchu naftowego.
Raportowanie ESG – nowe obciążenia finansowe dla przedsiębiorców i brak polskich regulacji
Nowi wiceprezesowie w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego
Bandera, armator, wynagrodzenie - marynarskie podatki w praktyce
Ubezpieczenia Kadłuba i Maszyn (Hull & Machinery) – podstawowe ryzyka morskie jednostek pływających
Krzysztof Trofiniak prezesem Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A.