pc
W Prokuraturze Regionalnej w Łodzi rozpoczęły się przesłuchania pierwszej z trzech zatrzymanych osób z byłego kierownictwa PKN Orlen SA, wśród których jest b. prezes zarządu Jacek K. – poinformował PAP rzecznik prasowy łódzkiej prokuratury Krzysztof Bukowiecki.
Mają oni usłyszeć zarzuty związane z przestępstwem niegospodarności w wielkich rozmiarach.
B. prezes PKN Orlen Jacek K. oraz dwóch b. dyrektorów koncernu zostali zatrzymani we wtorek rano przez agentów Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Po godz. 13 pierwszy z nich trafił do Prokuratury Regionalnej w Łodzi, prowadzącej śledztwo dot. przestępstw przeciwko obrotowi gospodarczemu oraz przestępstw karno-skarbowych związanych z działalnością PKN Orlen SA. Dwóch kolejnych podejrzanych w tej sprawie ma zostać dowiezionych jeszcze we wtorek.
"Zatrzymani zostali członkowie byłego kierownictwa PKN Orlen, w tym były prezes zarządu Jacek K. Zatrzymania miały miejsce w związku z prowadzonym w Prokuraturze Regionalnej w Łodzi śledztwem dot. m.in. niegospodarności w spółce" – tłumaczył prok. Bukowiecki.
Dodał, że podejrzenia dot. popełnienia przestępstwa z art. 296 par. 3 kodeksu karnego, czyli "wyrządzaniu szkody majątkowej w wielkich rozmiarach". Grozi za to kara od roku do 10 lat więzienia.
Nie poinformowano jeszcze o jakie kwoty i działania b. prezesa i dyrektorów chodzi. Zdaniem CBA wstępne ustalenia wskazują na "wielomilionowe straty spółki".
"Postępowanie zostało zainicjowane działaniami Centralnego Biura Antykorupcyjnego, w tym przeprowadzoną w okresie od 17 stycznia do 28 grudnia 2017 r. kontrolą procedur podejmowania i realizacji decyzji dotyczących rozporządzania mieniem, w zakresie umów na wybrane usługi zlecane przez Polski Koncern Naftowy Orlen SA" – wyjaśniła prokuratura.
Jacek K. był szefem PKN Orlen od 2008 do 2015 roku.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi