pc
Senat nie zaproponował w piątek poprawek do ustawy o wsparciu finansowym armatorów śródlądowych, Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym. Ustawa rozszerza możliwości uzyskania dofinansowania przez armatorów.
Za uchwałą w tej sprawie głosowało 79 senatorów, nikt nie był przeciw, wstrzymał się jeden senator.
Przygotowana przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej ustawa o wsparciu finansowym armatorów śródlądowych, Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym ma umożliwić rozwój i modernizację floty statków żeglugi śródlądowej przez zapewnienie finansowego wsparcia armatorom ze środków Funduszu Żeglugi Śródlądowej, przy jednoczesnym uwzględnieniu celów środowiskowych i pozytywnych efektów ekonomicznych.
Ustawa wprowadza nowe instrumenty wsparcia armatorów, jak możliwość umorzenia części kredytów preferencyjnych. Jest też możliwość refinansowania zakupu składników wyposażenia statków. Poszerzony został ponadto zakres potencjalnych beneficjentów. Stają się nimi armatorzy statków pasażerskich, statków utrzymaniowo-technicznych i armatorów zagranicznych.
W ustawie dostosowano polskie prawo do zaleceń Komisji Europejskiej w celu prawidłowego stosowania przepisów dotyczących pomocy publicznej w przypadku działalności Funduszu Żeglugi Śródlądowej. Dostosowano także funkcjonowanie Funduszu Rezerwowego do prawa europejskiego. Nowe rozwiązania powinny też zwiększyć efektywność wykorzystania środków z Funduszu Żeglugi Śródlądowej.
Konferencja dt. bezpieczeństwa powodziowego w dorzeczu Wisły z udziałem ministra infrastruktury
Raportowanie ESG – nowe obciążenia finansowe dla przedsiębiorców i brak polskich regulacji
Nowi wiceprezesowie w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego
Bandera, armator, wynagrodzenie - marynarskie podatki w praktyce
Ubezpieczenia Kadłuba i Maszyn (Hull & Machinery) – podstawowe ryzyka morskie jednostek pływających