ew
Dostosowanie do polskiego prawa wymogów międzynarodowej konwencji o kontroli i postępowaniu z wodami balastowymi zakłada projekt nowelizacji ustawy o zapobieganiu zanieczyszczeniom morza, rozpatrywany przez sejmową komisję gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki oraz ustawy o bezpieczeństwie morskim odbyło się w czwartek na posiedzeniu sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Posłowie przyjęli poprawki biura legislacyjnego, w większości o charakterze redakcyjnym i doprecyzowującym.
"Ustawa przede wszystkim implementuje do polskiego porządku prawnego wymogi międzynarodowej konwencji o kontroli i postępowaniu ze statkowymi wodami balastowymi i osadami" - powiedziała wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Anna Moskwa.
"Ustawa określa przede wszystkim te obowiązki na poziomie trzech podmiotów: armatorów statków, portów i podmiotów, które będą się zajmowały czyszczeniem zbiorników” – kontynuowała. W każdym z tych elementów wskazane są zobowiązania, ale jednocześnie sankcje za niewykonanie tych zobowiązań – dodała Moskwa.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku