pc
Resort przedsiębiorczości i technologii przeznaczy 30 mln zł na wsparcie przedsiębiorców, jednostek naukowych, klastrów innowacyjnych oraz organizacji pozarządowych działających w obszarze przemysłu 4.0 - poinformowało we wtorek ministerstwo.
Resort wyjaśnił, że uprawnionymi do otrzymania pomocy finansowej będą HUBy Innowacji Cyfrowych (Digital Innovation Hubs), tj. związki/konsorcja zawarte pomiędzy podmiotami takimi jak: przedsiębiorstwa, jednostki naukowe, klastry innowacyjne oraz organizacje pozarządowe.
Działania hubów - jak wskazano - będą skierowane bezpośrednio do przedsiębiorców i będą koncentrować się m.in. na: informowaniu o potencjale transformacji przemysłowej i skutkach dla modeli biznesowych; najnowocześniejszych technologiach cyfrowych i korzyściach, które niosą dla firm; edukacji i szkoleniach; doradztwie; działaniach mających na celu wdrożenie technologii czy nowych rozwiązań.
Ministerstwo wskazało, że rozwiązania technologiczne, które będą głównym obszarem specjalizacji Hubów to: łączność w technologii 5G, algorytmy uczące się (Sztuczna Inteligencja), w tym systemy autonomiczne, Internet Rzeczy (IoT), BIM (Building Information Modelling), chmura obliczeniowa, technologie kwantowe (Quantum Computing), rozszerzona i wirtualna rzeczywistość (AR i VR), automatyka i robotyka (Computer Integrated Manufacturing), cyberbezpieczeństwo, technologie przyrostowe (druku 3D), mikroelektronika.
Do programu mogą aplikować przedsiębiorcy oraz podmioty statutowo działające na rzecz innowacyjności gospodarki, będące: jednostkami naukowymi, podmiotami prowadzącymi na podstawie posiadanego statutu działalność o charakterze not-for-profit, technikami, szkołami branżowymi i Centrami Kształcenia Praktycznego. W programie mogą brać również udział klastry innowacyjne, a także partnerzy społeczni i gospodarczy.
Program będzie realizowany do 2021 roku.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi