Sekretarz Generalny Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) Koji Sekimizu otworzył Duńskie Forum Morskie, wzywając zainteresowane strony, aby wzięły sprawy w swoje ręce i podtrzymywały wizerunek branży.
Sekimizu podczas forum powiedział, że spodziewa się, iż branża transportu morskiego nie będzie czekać na IMO. Każda firma i każdy sektor ma okazję sam pokazać, co może i co zrobi, aby wesprzeć wizerunek całej branży.
Sekretarz Generalny skorzystał z okazji, aby podkreślić cel Maersk dotyczący redukcji emisji CO2 o 60 % do roku 2020 jako dobry przykład tego, jak podmioty związane z żeglugą mogą wziąć sprawy w swoje ręce.
IMO to IMO - może pracować na rzecz redukcji CO2, ale gracze w branży mogą swobodnie sami działać proaktywnie – powiedział Sekimizu, zwracając się do kadry kierowniczej firm morskich na całym świecie.
Sekretarz Generalny wielokrotnie podkreślił, że bardzo poważnie traktuje wizerunek branży, zwłaszcza w kontekście szans pozyskania do niej świeżych, jasnych umysłów oraz możliwości wynikających z nadchodzącego szczytu klimatycznego ONZ w Paryżu, podczas którego żegluga pojawi się w porządku obrad.
Po przemówieniu Koji Sekimizu uczestnicy forum zostali podzieleni na grupy, które miały pracować nad innymi kwestiami, ale także wspierać się wzajemnie.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi