pc
Złoty ustabilizuje się wobec euro w przedziale 4,25-4,26 – uważają ekonomiści. Rentowności polskich SPW w najbliższym czasie będą zniżkować.
„Uważam, że w najbliższych dniach czeka nas stabilizacja kursu eurozłotego, który będzie oscylować w przedziale 4,25-4,26. W przypadku EUR/USD widać presję na osłabienie się dolara wobec euro, która może rosnąć wraz ze zbliżającym się pod koniec lipca posiedzeniem Fed – eurodolar może w związku z tym dążyć do poziomu 1,14” – powiedział PAP Biznes starszy ekonomista ING Banku Śląskiego Piotr Popławski.
W środę inwestorzy poznali m.in. odczyty z polskiego rynku pracy. Jak podał GUS, wynagrodzenia w czerwcu rdr wzrosły o 5,3 proc. wobec 6,9 proc. zakładanego przez konsensus i po wzroście o 7,7 proc. w maju, a zatrudnienie wzrosło o 2,8 proc. wobec 2,7 proc. w konsensusie i po wzroście o 2,7 proc. w maju.
Ponadto Eurostat podał, że ceny konsumpcyjne w strefie euro wzrosły rdr o 1,3 proc. w czerwcu w drugim wyliczeniu.
RYNEK DŁUGU
W środę na rynku długu skarbowego dominowały minimalne wzrosty rentowności – dotyczyło to głównie krótkiego końca krzywej, gdzie spadek cen wyniósł niespełna 1 pb.
„Oczekuję, że rentowności polskich SPW będą spadać w krótkiej perspektywie. Może to być związane m.in. z tym, że banki lokalne w obliczu dwucyfrowego tempa napływów depozytów, poszukują płynnych aktywów do lokowania kapitału” – powiedział PAP Biznes starszy ekonomista ING Banku Śląskiego Piotr Popławski.
Jego zdaniem w dłuższej perspektywie „dojdzie do zawężenia asset swapów o 15 pb na długim końcu do końca roku”.
Na rynkach bazowych rentowność amerykańskich 10-letnich obligacji wynosi 2,087 proc., a niemieckich -0,293 proc.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi