• <
PZT_980x120_gif_2020

8 suwnic Konecranes popłynie z Gdyni do Izraela. Zobacz, jak wyglądał ich załadunek (foto, wideo)

Strona główna Porty, logistyka 8 suwnic Konecranes popłynie z Gdyni do Izraela. Zobacz, jak wyglądał ich załadunek (foto, wideo)

Osiem potężnych suwnic typu ASC przeznaczonych do Portu Ashdod w Izraelu ładowanych jest w Porcie Gdynia. Niektóre z nich zostały specjalnie zmodyfikowane, aby umożliwić załadunek aż ośmiu sztuk na jeden statek.

Pokaż cały artykuł
8 suwnic Konecranes popłynie z Gdyni do Izraela. Zobacz, jak wyglądał ich załadunek (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl
fot. GospodarkaMorska.pl

Osiem potężnych suwnic typu ASC przeznaczonych do Portu Ashdod w Izraelu ładowanych jest w Porcie Gdynia. Niektóre z nich zostały specjalnie zmodyfikowane, aby umożliwić załadunek aż ośmiu sztuk na jeden statek.

Od ostatniego piątku (17.07), przy Nabrzeżu Francuskim w Gdyni trwa załadunek ośmiu, niemal 200 tonowych suwnic Konecranes. Operacja odbywa się przy zastosowaniu dźwigów statkowych. Suwnice zostały dowiezione za pomocą specjalistycznych platform samojezdnych typu SPMT. Za ich dostarczenie i ustawienie na nabrzeżu odpowiada firma PZT.

Aby dostosować suwnice do szerokości pokładu statku Happy Buccaneer, należało „skrócić" ich konstrukcję poprzez przesunięcie jednej z ich ścian. Po rozładowaniu suwnic w Izraelu suwnice „wrócą" do ich pierwotnego kształtu.

Agentem statku Happy Buccaneer pływającego pod holenderską banderą jest Transfennica Polska. Jednostka ma 145,89 m długości, 28,3 m szerokości oraz 7,02 m zanurzenia. Wyposażona jest w 2 dźwigi, każdy o maksymalnym udźwigu 700 t. Jak powiedział nam Tomasz Pik z firmy Transfennica: "statek ten służy we flocie armatora BigLift nieprzerwanie od 1984 roku. Posiada płaski, niezwykle mocny pokład górny, system pontonów i tweendecków oraz dodatkową, unikalną rampę na rufie stwarzającą możliwość przewozu wielkich ładunków tocznych ro-ro (do 2500 t)".

Załadunek ośmiu suwnic typu RMG cranes (Rail Mounted Gantry cranes), należących do typoszeregu ASC (Automated Stacking Crane)  wadze 185 t każda, potrwa do piątku. Generalnym wykonawcą kontraktu dla terminalu HADAROM w Izraelu jest fińska firma KONECRANES.




Dziękujemy za wysłane grafiki.