ew
Osiem potężnych suwnic typu ASC przeznaczonych do Portu Ashdod w Izraelu ładowanych jest w Porcie Gdynia. Niektóre z nich zostały specjalnie zmodyfikowane, aby umożliwić załadunek aż ośmiu sztuk na jeden statek.
Od ostatniego piątku (17.07), przy Nabrzeżu Francuskim w Gdyni trwa załadunek ośmiu, niemal 200 tonowych suwnic Konecranes. Operacja odbywa się przy zastosowaniu dźwigów statkowych. Suwnice zostały dowiezione za pomocą specjalistycznych platform samojezdnych typu SPMT. Za ich dostarczenie i ustawienie na nabrzeżu odpowiada firma PZT.
Aby dostosować suwnice do szerokości pokładu statku Happy Buccaneer, należało „skrócić" ich konstrukcję poprzez przesunięcie jednej z ich ścian. Po rozładowaniu suwnic w Izraelu suwnice „wrócą" do ich pierwotnego kształtu.
Agentem statku Happy Buccaneer pływającego pod holenderską banderą jest Transfennica Polska. Jednostka ma 145,89 m długości, 28,3 m szerokości oraz 7,02 m zanurzenia. Wyposażona jest w 2 dźwigi, każdy o maksymalnym udźwigu 700 t. Jak powiedział nam Tomasz Pik z firmy Transfennica: "statek ten służy we flocie armatora BigLift nieprzerwanie od 1984 roku. Posiada płaski, niezwykle mocny pokład górny, system pontonów i tweendecków oraz dodatkową, unikalną rampę na rufie stwarzającą możliwość przewozu wielkich ładunków tocznych ro-ro (do 2500 t)".
Załadunek ośmiu suwnic typu RMG cranes (Rail Mounted Gantry cranes), należących do typoszeregu ASC (Automated Stacking Crane) wadze 185 t każda, potrwa do piątku. Generalnym wykonawcą kontraktu dla terminalu HADAROM w Izraelu jest fińska firma KONECRANES.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek