• <
mewo_2022

150 osób dziennie przy malowaniu. Jakie prace wykonał Muehlhan przy trafostacji na Morze Bałtyckie? [wideo]

Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas 150 osób dziennie przy malowaniu. Jakie prace wykonał Muehlhan przy trafostacji na Morze Bałtyckie? [wideo]

Anna Konopka

13.05.2021 Źródło: własne

Ważąca ponad 1000 ton trafostacja powstaje w Mostostalu Pomorze i trafi na farmę wiatrową na Bałtyku. Przy zabezpieczeniu antykorozyjnym 17.900 m2 tej konstrukcji pracował sztab ekspertów Muehlhan Polska. Zobacz, jak przebiegały prace.

Pokaż cały artykuł
150 osób dziennie przy malowaniu. Jakie prace wykonał Muehlhan przy trafostacji na Morze Bałtyckie? [wideo] - GospodarkaMorska.pl
Fot. Gospodarka Morska

Ważąca ponad 1000 ton trafostacja powstaje w Mostostalu Pomorze i trafi na farmę wiatrową na Bałtyku. Przy zabezpieczeniu antykorozyjnym 17900 m2 tej konstrukcji pracował sztab ekspertów Muehlhan Polska. Zobacz, jak przebiegały prace.

Trafostacja robi ogromne wrażenie. Obiekt w całości liczy ponad 45 metrów długości, 20 metrów szerokości i 20 metrów wysokości. Trafi na farmę wiatrową o mocy 247 MW na Morzu Bałtyckim. Zanim to jednak nastąpi musi zostać do tego profesjonalnie przygotowana.

Pierwszym etapem prac antykorozyjnych było tzw. czyszczenie technologiczne. Potrzebne jest do sprawdzenia poprawności połączeń spawalniczych.

– Kolejne jest mycie wstępne, czyli mycie pod wysokim ciśnieniem 350 bar wraz z odtłuszczeniem powierzchni – mówi Adrian Gebel, kierownik robót z firmy Muehlhan, odpowiedzialny w tym projekcie za jakość wykonania usługi.

– To bardzo ważne by odpowiednio przygotować powierzchnię stali: oczyścić ją z zaolejeń, zatłuszczeń i wszystkich innych zabrudzeń.

Następnie wykonaliśmy tzw. czyszczenie zasadnicze – obróbkę strumieniowo-ścierną - w różnych klasach w zależności od systemu malarskiego, jaki był zadany na danej powierzchni.

– Mówimy o piaskowaniu całościowym trafostacji, budowanej w dwóch modułach. Najpierw wykonaliśmy w 100 procentach blok 1 piaskując 5 300 metrów, następnie blok 2 o powierzchni 12 600 metrów – opowiada.

Malowanie trafostacji. „Nie ma miejsca na błąd”

Okazuje się, że systemy malarskie znacząco się od siebie różnią. Na czym to polega w praktyce?

– Mieliśmy malowanie powietrzne i bezpowietrzne, które różni się ciśnieniem aplikacji powłoki. Na niektóre powłoki, m.in. te po których się chodzi, aplikowaliśmy specjalne powierzchnie antypoślizgowe – wyjaśnia.

Pracownicy Muehlhan pomalowali łącznie ok. 17 900 metrów trafostacji do etapu łączenia ze sobą obu modułów. Trwało to blisko trzy miesiące.

– Obiekt dziennie malowało średnio 150 osób wraz z nadzorem – informuje Adrian Gebel. – Wyzwaniem były dla nas czasy przemalowań odpowiednich powłok ze względu na ograniczony czas do położenia kolejnej warstwy wynikający ze specyfikacji produktu. Tu nie ma miejsca na błąd – podkreśla.

Dodajmy, że Muehlhan jest jednym z liderów na światowym rynku morskim specjalizującym się w pracach antykorozyjnych. Natomiast Mostostal Pomorze, który zbudował trafostację, to ekspert w produkcji wielkogabarytowych konstrukcji stalowych, na przykład dla przemysłu offshore.


Źródło:
własne

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.