• <
PZT_1100x200_gif_2020

Hapag-Lloyd: Wszystkie dostępne kontenerowce mają pracę

Strona główna Porty, logistyka Hapag-Lloyd: Wszystkie dostępne kontenerowce mają pracę
Hapag-Lloyd: Wszystkie dostępne kontenerowce mają pracę - GospodarkaMorska.pl
Hapag Lloyd

PMK

23.02.2021 Źródło: własne

Rekordowe stawki frachtowe i duży popyt sprawiają, że nie widać końca hossy na rynku kontenerowców.

Dyrektor generalny giganta transportu kontenerowego Hapag-Lloyd, Rolf Habben Jansen, szczerze powiedział, że „nikt nie przewidział, że zobaczymy przesunięcie wydatków z usług na towary”, a wydatki konsumentów na produkty gospodarstwa domowego i towary będą rosły w czasie pandemii. Stało się tak, gdyż fundusze zwykle przeznaczone na podróżowanie, jedzenie poza domem i imprezy zostały skierowane między innymi na ulepszenia domu, sprzęt medyczny i sprzęt fitness, tworząc z kolei jeden z najzdrowszych rynków dla statków kontenerowych od lat.

Oprócz dobrych wiadomości linie kontenerowe mają też powody do zmartwień. Głównie w kontekście przeciążonych głównych portów świata, co spowodowało globalny niedobór kontenerów. Habben Jansen powiedział, że z powodu opóźnień w transporcie ucierpiała również niezawodność i przewidywalność harmonogramów, ponieważ nastąpił 10-procentowy wzrost (z 26 do 29 dni) czasu potrzebnego na odzyskanie kontenerów po ich rozładowaniu.

„Wszystko co mamy dostępne obecnie żegluje, ponieważ stawki za czarter czasowy idą w górę - powiedział Habben Jansen, zauważając, że firma rozmieściła 52 dodatkowe feedery / statki, aby pomóc w zmianie pozycji setek tysięcy dodatkowych kontenerów, podczas gdy w „normalnym” roku liczba statków przeznaczonych do repozycjonowania jest jednocyfrowa.

Zrównoważenie floty zawsze było wyzwaniem opartym na dwu- lub trzyletnim opóźnieniu między zamówieniem a dostawą statku. Pod tym względem flota nie przyniesie żadnej ulgi w najbliższym czasie, ponieważ Habben Jansen informuje, że księga zamówień na nowe jednostki w porównaniu z całkowitą wielkością floty pozostaje niska: obecny portfel zamówień to zaledwie 10% obecnej floty. Nowe zamówione dziś statki wejdą do floty dopiero w 2023/2024 roku.

Pomimo rosnących stawek frachtowych, dyrektor generalny Hapag-Lloyd powiedział, że wzrost rentowności w 2020 roku był spowodowany głównie środkami oszczędnościowymi wprowadzonymi na początku pandemii i zauważył, że szybko rosnące stawki są widoczne na rynku spot, który stanowi tylko około 20% ładunku.

Źródło:
własne
MTG_INTERMARE_2021_390X100
port_gdańsk_390x100_2020

Surowce

 Ropa brent 67,94 $ baryłka  1,45% 07:57
 Cyna 25090,00 $ tona 2,39% 2 mar
 Cynk 2820,00 $ tona 1,15% 2 mar
 Aluminium 2176,00 $ tona 1,02% 2 mar
 Pallad 2338,00 $ uncja  0,56% 07:52
 Platyna 1124,70 $ uncja  -0,50% 07:57
 Srebro 25,25 $ uncja  -0,47% 07:57
 Złoto 1693,80 $ uncja  -0,06% 07:57

Dziękujemy za wysłane grafiki.