• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Norweski armator przeznaczył 752 mln dolarów na 18. nowych masowców

PMK

19.02.2021 10:19 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Norweski armator przeznaczył 752 mln dolarów na 18. nowych masowców

Partnerzy portalu

Norweski armator przeznaczył 752 mln dolarów na 18. nowych masowców - GospodarkaMorska.pl
vesselfinder.com

Norweskie Golden Ocean Group Limited zakupił 18. wyposażonych w skrubery masowców, za cenę 752 mln dolarów, od podmiotów stowarzyszonych Hemen Holding Limited, spółki kontrolowanej pośrednio przez Johna Fredriksena, największego udziałowca firmy.

Pakiet jednostek obejmuje 10 Newcastlemaxów wybudowanych w latach 2019-2021 i 8 Kamsarmaxów wybudowanych w latach 2020-21. Ten zakup wpisuje się w szerszą strategię odnowienia floty firmy.

Transakcja jest finansowana w ramach oferty prywatnej zakończonej wczoraj, w wyniku której zebrano 338 milionów dolarów i pożyczki o wartości 414 milionów dolarów od podmiotów stowarzyszonych Hemen.

- Niedawno ogłoszone przez nas przejęcie 18 dużych, nowoczesnych masowców znacząco zwiększa naszą ekspozycję na pozytywną dynamikę rynku, jednocześnie zmniejszając poziom rentowności gotówki w całej naszej flocie. Dzięki najlepszej w swojej klasie flocie skoncentrowanej wyłącznie na dużych klasach statków, ograniczonych nakładach inwestycyjnych i braku terminów zapadalności zadłużenia do 2023 roku, Golden Ocean ma bardzo dobrą pozycję do generowania znacznych przepływów pieniężnych i tworzenia wartości dla naszych akcjonariuszy - Ulrik Andersen, dyrektor generalny Oficer - skomentował.

Firma odnotowała dochód netto w wysokości 25,4 mln dolarów w czwartym kwartale 2020 roku, w porównaniu z 39,1 mln dolarów w trzecim kwartale 2020 r.

Skorygowana EBITDA za IV kwartał wyniosła 59,3 mln dolarów w porównaniu z 76,7 mln dolarów za trzeci kwartał 2020 r.

Strata netto za rok zakończony 31 grudnia 2020 roku wyniosła 137,7 mln dolarów w porównaniu z dochodem netto 37,2 mln dolarów w 2019 r.

Większe straty był głównie spowodowany niższymi stawkami w tym okresie, wzrostem liczby dni wolnych od pracy oraz odpisami z tytułu utraty wartości w wysokości 95,0 mln dolarów.

- Spółka nadal osiągała dobre wyniki w czwartym kwartale 2020 roku, pomimo zmienności stawek frachtowych. Jak dotąd pierwszy kwartał 2021 roku był najsilniejszy w ostatnich latach, co sugeruje ścisłą równowagę podaży i popytu na rynku oraz dobrze wróży na resztę roku - powiedział Andersen.

- Oczekujemy pozytywnych skutków sezonowości, a także szerszego odbicia popytu na przewozy towarowe, ponieważ pandemia coraz mniej oddziałuje na globalną gospodarkę – dodał.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.