Seaspan Corporation, hongkoński armator kontenerowy należący do Atlas Corp, zamówił dwa kontenerowce o ładowności 24 tys. TEU w anonimowej stoczni. Jednostki będą wyposażone w technologię redukcji emisji.
Dostawa statków jest zaplanowana na pierwszą połowę 2023 roku. Po ukończeniu jednostki zostaną wyczarterowane na 18 lat jednej z globalnych linii kontenerowych.
Na dzień 30 września zeszłego roku globalna flota Seaspan składała się ze 127 statków o ładowności około 1 073 000 TEU, z całkowitymi zakontraktowanymi przychodami w wysokości około 4,1 mld USD i średnim ważonym pozostałym okresem leasingu wynoszącym około 4 lata.
- Ponadto w grudniu 2020 roku ogłosiliśmy zawarcie umowy na pięć nowych statków o pojemności 12 200 TEU, które wraz z dwoma najnowszymi statkami zwiększą flotę o znaczną pojemność 109 000 TEU w ciągu najbliższych dwóch lat. Statki te wzmocnią podstawową kategorię wielkości 9 000 do 15 000 TEU Seaspan i dodadzą nową, bardzo dużą ofertę - wyjaśnił Seaspan.
- Po ich ukończeniu, te siedem nowych statków będzie konsekwentnie powiększać naszą flotę począwszy od końca tego roku do 2023 roku, wspierając nasze strategie dalszego generowania wzrostu jakości i tworzenia wartości dla naszych udziałowców - powiedział Bing Chen, prezes i dyrektor generalny Seaspan.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"