PMK
DHT Holdings podpisała umowę na zakup dwóch bardzo dużych tankowców (VLCC) wybudowanych w 2016 roku w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) za kwotę 136 mln dolarów.
Jednostki mają zostać dostarczone w pierwszej połowie 2021 roku. Armator tankowców planuje sfinansować przejęcie za pomocą dostępnej płynności i prognozowanego zadłużenia hipotecznego, w związku z czym oczekuje się, że wpłynie wartość akcji DHT.
- Statki zostały zbudowane zgodnie z wysokimi specyfikacjami przez ich obecnego właściciela i są oszczędnymi, wyposażonymi w skrubery eko-jednostkami, które jeszcze bardziej poprawią wydajność floty DHT, między innymi jej roczny wskaźnik efektywności (AER) i wskaźniki efektywności energetycznej (EEOI) - powiedziało DHT.
Ta inwestycja jest zgodna z trendem, polegającym na inwestowaniu w młodsze, ekologiczne statki z drugiej ręki, w momencie gdy większość właścicieli nie może zamawiać nowych statków w związku z niepewnością regulacyjną.
Armatorzy obawiają się, że zamówione dziś statki mogą nie być w stanie spełnić coraz bardziej rygorystycznych norm regulacyjnych, z którymi boryka się branża, w miarę jak sektor dąży do ograniczenia swojego wpływu na środowisko.
Obecnie DHT dysponuje flotą 27 VLCC. Jej całkowita nośności wynosi 8.360.850. W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku armator odnotował przychody z przewozów wysokości 600 mln dolarów w porównaniu do 343,2 mln w tym samym okresie w 2019 r., głównie z powodu wyższych stawek tankowców.
W rezultacie dochód netto właściciela VLCC w okresie osiągnął 258,7 mln dolarów, w porównaniu do straty netto w wysokości 2,2 mln USD w pierwszych trzech kwartałach 2019 r.
Anwil szuka wykonawcy do zaprojektowania i budowy terminalu morskiego w Porcie Gdańsk
Atrakcyjna powierzchnia biurowa w nowoczesnym budynku przy ulicy Polskiej w Gdyni
Lotos "zwiększy obecność" na Norweskim Szelfie Kontynentalnym
Tony stali rdzewieją na morzach. Koszty naprawy możesz chronić ubezpieczeniem
Czarter na podróż – „berth”; „dock”; „port”
PRS: Statki autonomiczne to potrzeba rynku - relacja z seminarium "Perspektywy rozwoju żeglugi autonomicznej – MASS" [wideo]
Ropa brent | 64,43 $ | baryłka | 0,00% | 22:58 |
Cyna | 29560,00 $ | tona | 3,66% | 25 lut |
Cynk | 2894,00 $ | tona | 2,55% | 25 lut |
Aluminium | 2223,00 $ | tona | 3,64% | 25 lut |
Pallad | 2305,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1192,80 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 26,67 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1732,45 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |