Terminal DP World Antwerp Gateway zamówił flotę 34 zautomatyzowane żurawie do układania w stosy (ARMG) dla swojego terminalu kontenerowego w belgijskiej Antwerpii.
Urządzenia dołączą do obecnych 20 ARMG, które już pracują w obiekcie. Pierwsza partia dźwigów zostanie dostarczona w drugim kwartale 2022 roku, a ostatnia aż w 2026 roku. Zamówienie zostało złożone w grudniu 2020 roku.
- Przeprowadziliśmy serię dogłębnych rozmów z firmą Konecranes na temat każdego aspektu ekspansji automatyzacji w naszym terminalu. Ostatecznie byliśmy przekonani, że Konecranes może zapewnić każdy potrzebny wymiar. Potrzebujemy kontynuacji technologicznej naszej obecnej koncepcji ASC - powiedział Jef Lambregts, szef projektów w DP World Antwerp Gateway.
Nowe zamówienie na system ASC będzie zgodne z koncepcją projektową Gottwald ARMG, przy czym najbardziej godną uwagi cechą fizyczną jest sztywna belka prowadząca do kontroli obciążenia kontenera.
ARMG będą układać kontenery w 9 rzędach kontenerów. W terminalu opracowano dodatkowo nowy projekt wózka w celu pracy na większych wysokościach. Obiekt rozbuduje także istniejący System Sterowania Urządzeniami (ECS) używany na terminalu.
Częścią dostawy będą również usługi portowe firmy Konecranes.
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali