Eagle Bulk Shipping, jeden z największych armatorów masowców supramax i ultramax, dołączył do Sea Cargo Charter (Karty Ładunków Morskich).
Karta, która wystartowała w październiku 2020 roku, zapewnia globalne ramy dla dostosowania działalności czarterowej do odpowiedzialnego zachowania środowiskowego w celu promowania dekarbonizacji żeglugi międzynarodowej.
Karta jest zgodna z ambicją Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która chce obniżyć emisję gazów cieplarnianych z żeglugi o 50 procent, do 2050 roku w porównaniu z poziomami z 2008 roku.
Karta skupia jedne z największych na świecie firm z sektora energii, rolnictwa, wydobycia i handlu surowcami, w tym Trafigurę, Cargill i Shell, które zobowiązały się do raportowania o redukcji emisji CO2 z ich działalności żeglugowej zgodnie z celami branży dekarbonizacji.
Do założycieli karty należą: Anglo American, ADM, Bunge, Cargill Ocean Transportation, COFCO International, Dow, Equinor, Gunvor Group, Klaveness Combination Carriers, Louis Dreyfus Company, Norden, Occidental, Shell, Torvald Klaveness i Trafigura.
- Wierzymy, że ta karta, wraz z innymi globalnymi inicjatywami ekologicznymi, w które jesteśmy zaangażowani, w tym Poseidon Principles i Getting to Zero Coalition, pomoże naszej branży osiągnąć cele redukcji emisji IMO 2030 i IMO 2050 - powiedział Gary Vogel, CEO Eagle Bulk .
- Wciąż inwestujemy w zakresie efektywności, aby poprawić nasz ślad węglowy, takie jak: odnowa floty, instalowanie urządzeń oszczędzających energię, nakładanie powłok kadłubowych o niskim współczynniku tarcia i wykorzystywanie danych do optymalizacji przebiegu rejsu”.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody