Burckhardt Compression zdobył zamówienie na sprężarki do gazu LNG dla dwóch kontenerowców o ładowności 14 tys. TEU. Kontrakt zakłada dostawę ośmiu niskociśnieniowych systemów sprężających dla gazów odparowujących.
Jednostki zostały zamówione przez singapurskiego specjalistę do obsługi ładunków LNG – C-LNG Solutions. Wszystkie statki będą wyposażone w silniki WinGD X-DF i powstaną w jednej z chińskich stoczni.
Umowa zawiera opcję na budowę 16 kolejnych jednostek. Projekt jest zgodny z dążeniem firmy do osiągnięcia redukcji emisji CO2.
Aby zmniejszyć emisje siarki i CO2, przemysł żeglugowy naciska na paliwa alternatywne, a skroplony gaz ziemny (LNG) staje się preferowanym rozwiązaniem. Dlatego coraz więcej nowo budowanych kontenerowców jest wyposażonych w dwupaliwowe silniki napędzane LNG.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza