2 grudnia litewski rząd przyjął projekt ustawy, który doprowadzi do rozbudowy Portu Kłajpeda, tak by ten mógł wspierać projekty związane z morskimi farmami wiatrowymi.
Ustawa stworzy dogodne dla portu warunki do inwestycji w infrastrukturę, która byłaby wykorzystywana do produkcji, montażu i przechowywania części turbin wiatrowych i innych komponentów. Zdaniem litewskiego rządu inwestycja ma również doprowadzić do stworzenia nowych miejsc pracy.
Od 2021 do 2024 roku Litwa planuje zainwestować do 483 mln euro w rozbudowę Portu w Kłajpedzie, korzystając przy tym z unijnych dofinansowań. Większość z tych funduszy zostanie przeznaczonych na konstrukcję i rozbudowę nabrzeży oraz na prace pogłębiarskie.
W październiku Algis Latakas, prezes zarządu Portu Kłajpeda, poinformował, że pracuje nad pozyskanie funduszy na projekty mające wesprzeć sektor stoczniowy, kluczowy dla miejscowej gospodarki.
Rząd zapowiedział przyznanie 7,5 mln euro na przygotowania do pierwszego w kraju przetargu na morską energię wiatrową, który doprowadzi do pozyskania pierwszych 700 MW zainstalowanej na Litwie mocy wiatrowej na morzu.
Plan budowy tej instalacji do 2030 roku został zatwierdzony tego lata. Przetarg na budowę morskiej farmy wiatrowej zostanie ogłoszony w 2023 roku.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"