Francuska firma Piriou stworzyła projekt nowego kablowca, który będzie mógł instalować i naprawiać zarówno kable zasilające jak i światłowodowe.
Jednostka będzie kładła kable dla morskich farm wiatrowych jak i naprawiała uszkodzone kable na szelfie kontynentalnym i głębokim morzu. Według Piriou ich nowa jednostka uczyni konserwację łatwiejszą, zmniejszy koszty operacyjne i będzie spełniała normy ekologiczne i bezpieczeństwa.
Przypomnijmy, że firma ostatnio ujawniła projekt statku do przewozu załogi morskich farm wiatrowych, który będzie napędzany silnikiem hybrydowym na wodór. Projekt statku pochodzi w całości od zespołów Piriou Ingenierie z Concarneau we Francji.
Vincent Faujour, dyrektor generalny Grupy Piriou, powiedział: - Stworzenie tego projektu kosztowało jeden rok intensywnej pracy zespołowej dla działu projektowego Piriou Ingenierie. Wynik odzwierciedla ich zaangażowanie i pozwala nam poszerzyć naszą ofertę o segment statków kablowych.
Dzięki zoptymalizowanemu kadłubowi jednostka ma spalać o 10 ton mniej paliwa dziennie przy prędkości 12,5 węzłów. Jest ona także zgodna z regulacją IMO III. Pomaga w tym także specjalny projekt napędu jednostki.
Statek posiada dwa zbiorniki magazynowe, zdolne pomieścić do 1,000 ton kabli. Jeden z nich jest również wyposażony w karuzelę do rozmieszczania kabli zasilających.
Statek ma 100 metrów długości, 18 metrów szerokości i może pomieścić około 75 osób.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries