Holenderska Damen Shipyards Group zakończyła projekt konwersji statku dla norweskiej firmy Eidsvaag.
Po wygraniu przetargu, zakład Damen Shiprepair Amsterdam (DSAm) rozpoczął przebudowę platformy do obsługi platform offshore (PSV) o nazwie Eidsvaag Opal w statek do przewozu karmy dla ryb.
W ramach przebudowy Damen wydłużył jednostkę o 5 metrów. Wymagało to przecięcia kadłuba na pół i włożenia nowych stalowych sekcji. Damen był również zobowiązany do poszerzenia belki statku - za pomocą szeregu skrzynek bocznych - aby zapewnić dodatkową stabilność i ładowność.
Stocznia zainstalowała 35 nowych silosów i ładownię typu big-bag, umożliwiając firmie Eidsvaag Opal transport do 2800 ton paszy dla ryb. Damen wyposażył również statek w pięć nowych dźwigów.
Projekt wymagał również znacznych prac elektrycznych, wykonanych przez FMJ Marine Automation. Dostawca usunął około 480 kabli – o długości 15 kilometrów. W sumie firma wyciągnęła 51 kilometrów kabli i podłączyła na projekcie 1237 kabli. Przebudowa trwała 346 dni.
W 43 tygodniu budowy przeprowadzono pierwszy próbny załadunek jednostki. Test przebiegł pomyślnie i wymagał tylko niewielkich korekt. Karma została wyładowana na farmę rybną w okolicach Tromso.
Statek będzie działał w ramach współpracy Fjordfrende, obsługiwanej przez Eidsvaag dla Skretting i Cargill. W rezultacie obie firmy zmniejszą emisje CO2 o jedną piątą, czyli około 10-20 milionów kg CO2 rocznie.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries