22 listopada kontenerowiec Tina I wszedł na mieliznę w Cieśninie Singapurskiej po zderzeniu z irańskim statkiem, który od maja był uwięziony w tym samym miejscu.
Wybudowany w 2004 roku Tina I uderzył w rufę kontenerowca Shahraz, należącego do Iran Shipping Lines.
Statek załadowany kontenerami znajdował się w podróży z Singapuru do Dżakarty. Żaden z 20 członków załogi nie ucierpiał w czasie wypadku. W kadłubie jednostki nie znaleziono też żadnych dziur.
Dane z portalu VesselsValue pokazują, że ten kontenerowiec post panamax należy do greckiego Technomar Shipping i został wyczarterowany Moller Maersk do marca 2021 roku. Jego wartość to 14,6 mln dolarów.
Władze Indonezji wysłały na miejsce łodzie ratunkowe, by monitorowały sytuację. Załoga greckiego kontenerowca została ewakuowana.
Shahraz był jedną ze stron wypadku, do którego doszło 11 maja tego roku. Drugą był masowiec Samudra Sakti I. Obie jednostki weszły na mieliznę w bliskiej odległości od siebie, gdyż próbowały uniknąć zderzenia. Przyczyna wypadku nie została jeszcze ustalona. Masowiec został uwolniony z mielizny, ale kontenerowiec o ładowności 6,572 TEU pozostał tam uwięziony. Jednostka jest prawdopodobnie spisana na straty.
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries