Rosyjski koncern stoczniowy Zvezda Shipbuilding Complex poinformował, że pociął blachy pod budowę czołowego statku w serii tankowców LNG ARC7 klasy lodowej.
Przypominamy, że statki zbudowane przez rosyjską stocznię zostaną wykorzystane w ramach projektu Arctic LNG 2 kierowanego przez Novatek na rosyjskiej Arktyce. Zvezda zbuduje łącznie 15 arktycznych zbiornikowców LNG, a kolejnych sześć dostarczy południowokoreański stoczniowiec Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Zvezda podkreśliła, że to pierwszy raz, kiedy w Rosji powstają gazowce LNG.
Lodowce LNG klasy lodowej ARC 7 są w stanie pracować w trudnych warunkach. Jednostki mogą przetransportować do 172 600 metrów sześciennych schłodzonego paliwa w zbiornikach zaprojektowanych przez GTT.
Każdy statek będzie miał 300 m długości i 48,8 m szerokości, a głównym paliwem będzie LNG. Konstrukcja gazowca umożliwia niezależne łamanie lodu o grubości ponad 2 metrów.
Zvezda zauważyła, że fundusze na 15-jednostkową flotę tankowców LNG zapewnił VEB.RF
We wcześniejszym oświadczeniu GTT, francuski specjalista ds. bezpieczeństwa LNG, zwrócił uwagę, że dostawa statków zaplanowana jest na drugą połowę 2024 r i koniec 2025 r.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza