PMK
Port w Los Angeles przeładował w październiku nieco ponad 980 000 TEU, co ustanowiło nowy rekord w najbardziej ruchliwym miesiącu w historii portu.
Port w Los Angeles zajmuje pozycję najbardziej ruchliwego portu w Stanach Zjednoczonych i jest głównym celem importu z Chin. Jego statystyki dotyczące ładunków są często określane jako siła napędowa kondycji amerykańskiej gospodarki.
Port poinformował, że w październiku obsłużył aż 980 729 TEU, co oznacza zadziwiający wzrost o 27,3% w porównaniu z październikiem 2019 roku. Jest on głównie napędzany uzupełnianiem zapasów i przygotowywaniem sprzedawców detalicznych do nadchodzących świąt.
Od początku roku łączne wolumeny ładunków nadal pozostają w tyle o 5,3% w porównaniu z 2019 r., ze względu na skutki pandemii COVID-19 w pierwszej połowie 2020 r.
Import załadowany w październiku osiągnął poziom 506 613 TEU, czyli o prawie 29% więcej niż import z października 2019 r. Warto zauważyć, że puste kontenery wysłane za granicę wzrosły o 39,3% w porównaniu z październikiem 2019 r., osiągając rekordową wartość 330180 TEU i podkreślając trans-pacyficzną nierównowagę handlową, która doprowadziła do dosłownego niedoboru kontenerów w Azji, skłaniając przewoźników do przenoszenia pustych kontenerów z powrotem na kontynent tak szybko, jak to możliwe.
- Ogólny wolumen był wielki, ale nierównowaga handlowa pozostaje problemem - powiedział dyrektor wykonawczy Port of Los Angeles, Gene Seroka. - Na każde trzy i pół kontenera, który jest importowany do Los Angeles z zagranicy, tylko jeden kontener jest wypełniony eksportem z USA. Handel jednostronny nie zmusi Amerykanów do powrotu do pracy i stwarza wyzwania logistyczne w łańcuchu dostaw.
W październiku przybyło dziewięćdziesiąt siedem statków towarowych. Mediterranean Shipping Company (MSC) Isabella rozładowała i załadowała 32 953 TEU podczas październikowej wizyty w terminalach APM. Poza dziewiczym zawinięciem Isabelli do portu w Los Angeles jest to druga co do wielkości liczba TEU obsłużonych podczas jednej wizyty statku.
Rekordowe wolumeny ładunków przez port w Los Angeles i sąsiadujący z nim kompleks portowy San Pedro Bay, Port Long Beach, są bezpośrednim skutkiem kryzysu COVID-19 i jego wczesnego wpływu na światową gospodarkę. W pierwszym kwartale 2020 r. wolumeny ładunków w porcie w Los Angeles spadły o 18,5% w porównaniu z 2019 r., na czele z historyczną katastrofą w marcu, w której całkowite wolumeny spadły do 449 568 TEU, najmniej od lutego 2009 r.
- Przy rosnącej liczbie przypadków COVID-19 w całym kraju, perspektywy gospodarcze w USA pozostają niepewne - powiedział Seroka. - Wahania w ilości wolumenu, takie jak te, które obserwujemy, są wynikiem tej niepewności. Korzystamy z danych Port Optimizer ™ i wiedzy naszych partnerów w łańcuchu dostaw, aby przygotować się na szereg scenariuszy reagowania na zapotrzebowanie rynku w nadchodzących miesiącach.
Droga Czerwona komplementarna ze strategią rozbudowy dróg krajowych i autostrad
Związek Małych Portów przystąpił do inicjatywy PPO
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Ropa brent | 55,09 $ | baryłka | 0,00% | 22:59 |
Cyna | 22645,00 $ | tona | 4,16% | 21 sty |
Cynk | 2707,00 $ | tona | 0,86% | 21 sty |
Aluminium | 1992,00 $ | tona | 0,81% | 21 sty |
Pallad | 2367,50 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1109,65 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 25,55 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1855,30 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |