Czołowy armator kontenerowy CMA CGM poinformował w piątek, że aktywność wysyłkowa pozostała silna w ostatnim kwartale 2020 r., po odbiciu od początkowych zakłóceń związanych z koronawirusem, co ostatecznie zwiększyło zyski francuskiej firmy w trzecim kwartale.
CMA CGM, czwarta co do wielkości linia kontenerowa na świecie, podała, że jej zysk EBITDA wzrósł do 21 % w trzecim kwartale z 17,2% w poprzednim kwartale i 13,3% w roku poprzednim.
Dynamiczna działalność żeglugowa powinna pozwolić CMA CGM na dalszy wzrost marży EBITDA w ostatnim kwartale.
Podobnie jak lider rynku Maersk, który w tym tygodniu podniósł swój całoroczny docelowy zysk, CMA CGM wskazał na duże dostawy dla handlu elektronicznego, ponieważ pandemia koronawirusa zmienia popyt konsumentów w Internecie.
- W czwartym kwartale działalność morska jest trwalsza niż w trzecim kwartale ze względu na ciągły wzrost wolumenów – powiedziało CMA CGM. - Ta dynamika jest szczególnie widoczna w Stanach Zjednoczonych i Ameryce Łacińskiej. Pozwala to jego flocie kontynuować eksploatację z pełną wydajnością, podobnie jak w trzecim kwartale.
Wolumen wysłany CMA CGM w trzecim kwartale wzrósł o 16,8% w porównaniu z poprzednim kwartałem i był również o 1% wyższy niż w trzecim kwartale ubiegłego roku.
Firma odnotowała zysk netto w trzecim kwartale w wysokości 567 mln USD, w porównaniu z zyskiem 136 mln USD w drugim kwartale i 45 mln USD w okresie rok wcześniej, kiedy przejęcie CEVA Logistics miało wpływ na zyski.
Niższe ceny ropy i program cięcia kosztów również wpłynęły na wzrost zysków kwartalnych, podała grupa.
Zysk przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji wzrósł do 1,7 mld USD z 1,2 mld USD w drugim kwartale.
CEVA Logistics, której przejęcie oznaczało ekspansję CMA CGM w transporcie innym niż morski, powróciło do zysku z dochodem netto w wysokości 1 miliona USD w trzecim kwartale.
CMA CGM zapowiedział, że spłaci 750 milionów dolarów na początku długu w nadchodzących tygodniach.
W zeszłym miesiącu grupa wyemitowała nową obligację o wartości 525 mln euro, aby pokryć obligację wymaganą w styczniu, czemu sprzyjał spadek rentowności.
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni
Cruisery wracają do Gdańska