Proman Stena Bulk podpisał umowę na budowę dodatkowego statku zasilanego metanolem w ramach spółki joint venture.
Statek Stena Prosperous dołączy do statków Stena ProPatria i Stena ProMare dostarczonych flocie Proman Stena w drugiej połowie 2022 roku.
Każdy statek będzie zużywał 12 500 ton metanolu jako paliwa morskiego rocznie, co znacznie zmniejszy emisje.
Statek o nośności 49 900 dwt będzie zawierał kilka ulepszeń konstrukcyjnych i technicznych w celu optymalizacji zużycia energii i paliwa. Będzie wyposażony w najnowszą technologię energooszczędności, w tym zoptymalizowane strojenie, przeprojektowane i aerodynamiczne linie kadłuba, stale kontrolowane spalanie oraz generator wału energetycznego.
Dwupaliwowe silniki najnowszej generacji MAN znacznie zmniejszą emisję NOx bez konieczności stosowania drogiej technologii konwersji katalitycznej.
Stena Bulk będzie początkowo używać Stena Prosperous przez okres dwóch do trzech lat. Będzie to pierwszy statek napędzany metanolem, który będzie sprzedawany na rynku chemikaliów / CPP przez konwencjonalnego armatora bez aktywnego kontraktu z producentem metanolu.
Po początkowym okresie Stena Prosperous wejdzie w długoterminowy czarter z Proman Shipping.
Dyrektor generalny i prezes Stena Bulk Erik Hånell powiedział: - W Stena Bulk jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju naszej spółki joint venture z Proman Shipping, dodającej jeszcze jeden statek do naszego wspólnego przedsięwzięcia. Widzimy siłę w naszym wspólnym zaangażowaniu, które prowadzi do nowych i ekscytujących możliwości. Celem Stena Bulk jest przyczynienie się do uczynienia branży żeglugowej bardziej zrównoważoną.
Dyrektor naczelny Proman, David Cassidy, powiedział: - Jest to okazja do wykorzystania doskonałej pracy, którą już osiągnęliśmy ze Stena w ramach naszego wspólnego przedsięwzięcia. Trzy nowe statki dwupaliwowe IMOIIMeMAX pokazują nasze zaangażowanie w przestawianie się na metanol jako niezawodne paliwo morskie i są ekscytującym wydarzeniem dla nas jako właścicieli statków.
- Udostępniając Stena Prosperous na rynku ogólnym do transportu chemikaliów, staramy się zachęcić innych producentów do zdobycia doświadczenia z tymi innowacyjnymi statkami napędzanymi metanolem i skorzystania ze znacznej redukcji emisji, jaką zapewni eksploatacja tych statków – dodał.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key