• <
kongsberg_mega_2020

Norweska stocznia zmienia główną działalność z budownictwa na naprawy statków. 100 osób straci pracę

Strona główna Stocznie, offshore Norweska stocznia zmienia główną działalność z budownictwa na naprawy statków. 100 osób straci pracę

Norweski stoczniowiec New Havyard Ship Technology zdecydował się przekształcić swoją działalność w stocznię remontowo-serwisową i zmniejszyć liczbę pracowników o około 100 osób.

Norweska stocznia zmienia główną działalność z budownictwa na naprawy statków. 100 osób straci pracę - GospodarkaMorska.pl
Hayvard

PMK

06.11.2020

Norweska stocznia New Havyard Ship Technology zdecydowała się przekształcić swoją działalność w stocznię remontowo-serwisową i zmniejszyć liczbę pracowników o około 100 osób.

Jak wyjaśniono, oczekuje się, że rynek nowych budów i możliwości pozyskania finansowania na projekty budowlane będą stanowić wyzwanie w nadchodzącym czasie. Jednocześnie segment usług remontowych jest wciąż rentowny.

 - New Havyard Ship Technology musi zatem restrukturyzować swoją działalność w zakresie napraw, serwisu i konserwacji. Wyposażenie, doświadczenie i lokalizacja stoczni oznaczają, że jesteśmy w dobrej pozycji, aby być wiarygodnym dostawcą również dla klientów na tym rynku - powiedział Gunnar Larsen, CEO Havyard Group.

- Strategia stania się stocznią serwisowo-remontową jest absolutnie konieczna, aby utrzymać jak najwięcej miejsc pracy - zaznaczył.

Przekształcenie stoczni w stocznię remontową, konserwacyjną i modyfikacyjną oznacza, że stocznia przejdzie proces redukcji zatrudnienia, który zmniejszy liczbę pracowników o około 100. Będzie to miało miejsce w nadchodzącym roku - zapowiedział Havyard.

Erlend Hatleberg, dyrektor generalny New Havyard Ship Technology, powiedział, że nowe środki są niezbędne, aby zapewnić konkurencyjność stoczni.

- Wiemy, że jest to trudne dla poszkodowanych, ale robimy to, aby uratować jak najwięcej miejsc pracy. Prowadzimy ścisły dialog z przedstawicielami pracowników i podejmiemy kroki, aby ten trudny proces był jak najbardziej płynny - powiedział Hatleberg. - Jesteśmy również w kontakcie z gminą Hyllestad i Norweskim Urzędem Pracy i Opieki Społecznej (NAV), aby zapewnić opiekę i pomoc osobom, które straciły pracę.

Norweski przemysł stoczniowy boryka się z poważnymi problemami, a Havyard’s Larsen wzywa do podjęcia dalszych środków w celu ułatwienia budowy statków w Norwegii.

- Środki zgłoszone przez władze nie są wystarczająco dobre, aby zapewnić miejsca pracy w norweskiej stoczni. Więcej środków o bardziej natychmiastowych skutkach w odniesieniu do przejścia na żeglugę przyjazną dla środowiska pomogłoby zarówno stoczni Havyard jak i całemu norweskiemu przemysłowi morskiemu – powiedział.

Larsen powiedział ponadto, że główne finansowe i praktyczne konsekwencje pandemii koronawirusa są dodatkowym wyzwaniem dla stoczni, a przemysł potrzebuje wsparcia władz, aby przejść przez kryzys.

Havyard New Ship Technology ma sześć nowych konstrukcji w trakcie budowy, których zakończenie zaplanowano na 2020 i 2021 rok. Obejmują one trzy statki operacyjne Esvagt (SOV).

wartsila_390x100_2020

Surowce

 Ropa brent 47,09 $ baryłka  -0,34% 06:55
 Cyna 19120,00 $ tona 1,57% 27 lis
 Cynk 2760,00 $ tona 0,22% 27 lis
 Aluminium 1975,00 $ tona 0,71% 27 lis
 Pallad 2402,95 $ uncja  -0,46% 06:51
 Platyna 990,10 $ uncja  -1,58% 06:54
 Srebro 23,80 $ uncja  -1,41% 06:55
 Złoto 1813,45 $ uncja  -0,32% 06:55

Dziękujemy za wysłane grafiki.