Orient Overseas Container Line Limited (OOCL) z siedzibą w Hongkongu zamówił nową partię siedmiu kontenerowców o ładowności 23 000 TEU w stoczniach COSCO w Chinach.
30 października Orient Overseas (International) Limited (OOIL), spółka dominująca OOCL, zawarła umowy na budowę statków z Dalian przewiduje się, że statki zostaną dostarczone między trzecim kwartałem 2023 a trzecim kwartałem 2024 roku.
Ostatnie zamówienie pojawiło się kilka miesięcy po podpisaniu przez OOCL umowy na budowę pięciu ultra dużych kontenerowców o pojemności 23 000 TEU (ULCV). Kwintet okrętowy ma zostać oddany do użytku w 2023 roku i będzie budowany przez dwie wspomniane stocznie.
Zamówienia są uważane za część długoterminowego strategicznego planu rozwoju i wzrostu grupy, mającego na celu budowę i wdrażanie statków wielkogabarytowych w celu zwiększenia konkurencyjności kosztowej OOCL i poprawy wydajności operacyjnej.
W 2018 roku COSCO Shipping Holdings sfinalizował przejęcie większościowego pakietu OOCL i obecnie kontroluje ponad 50% wyemitowanego kapitału zakładowego spółki, korzystając z efektów synergii.
Niemal pół miliarda dolarów na modernizację sił morskich Peru przy współudziale stoczni z Korei Południowej
PSSE uruchomiła najbardziej zaawansowany technologicznie zestaw symulatorów spawania VR na świecie [RELACJA]
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Nowa lokalizacja firmy Roxtec