APM Terminals Poti (APMT) i Poti New Terminals Corporation (PNTC) połączyły siły, aby wspólnie opracować nowy obiekt do przewozu ładunków masowych po północnej stronie gruzińskiego portu morskiego Poti.
W ramach umowy APMT zainwestuje w budowę nowego falochronu, 400 m ściany nabrzeża oraz pogłębianie do 13,5 m zanurzenia statku. Z drugiej strony, PNTC zainwestuje w budowę nowego obiektu do przewozu ładunków suchych i masowych, obejmującego rozległy plac i połączenie kolejowe w Poti.
Umowa jest uzależniona od spełnienia określonych warunków, takich jak uzyskanie niezbędnych pozwoleń na budowę.
- Jest to ważny kamień milowy w realizacji naszych ambicji, aby opracować najlepsze w swojej klasie rozwiązanie logistyczne w Porcie Morskim Poti, które obejmuje nowoczesny obiekt do przewozu ładunków suchych masowych, zdolny pomieścić statki Panamax i obsługiwać różne rodzaje ładunków na 25 hektarach niestandardowego obszaru - powiedział Keld Mosgaard Christensen, dyrektor zarządzający APM Terminals Poti.
- Ta infrastruktura sprawi, że łańcuch dostaw będzie bardziej wydajny i skuteczny dla lokalnych oraz regionalnych właścicieli ładunków – dodał.
Nowy obiekt do przewozu ładunków masowych zostanie zbudowany w pierwszej fazie projektu budowy portu i oczekuje się, że wygeneruje dodatkowe około 10 mln ton ładunków masowych.
- Dzięki bezprecedensowo znaczącym inwestycjom w nadchodzących latach podczas fazy 1 i fazy 2 w rozwój nowego portu głębinowego w Poti, APM Terminals jasno pokazuje nasze zaufanie do zrównoważonej przyszłości gruzińskiego korytarza logistycznego i ciągłego rozwoju krajowego i regionalnych gospodarek, które będą stymulować biznes - dodaje Christensen.
Port morski Poti jest największym portem w Gruzji, obsługującym płynne i suche ładunki masowe, promy pasażerskie i 85% ruchu kontenerowego w Gruzji.
Firma APM Terminals kupiła port w kwietniu 2011 roku i od tego czasu zainwestowała ponad 80 milionów dolarów w modernizację infrastruktury i obiektów usługowych.
W 2020 roku APM Terminals Poti ogłosiło plany stworzenia portu głębinowego poprzez zainwestowanie ponad 250 milionów dolarów prywatnego kapitału w fazę 1 i znaczną kwotę w fazę 2 w rozległy rozwój infrastruktury i nadbudowy portu.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?