Fińska firma stoczniowa Helsinki Shipyard Oy wygrała zamówienie z brytyjskiej linii wycieczkowej Swan Hellenic na luksusowy statek wycieczkowy.
Zamówienie pojawiło się w bardzo trudnej sytuacji dla światowego przemysłu wycieczkowego i stoczniowego ze względu na wpływ COVID-19 na podróże i popyt na rejsy.
Ostatnie zamówienie to trzeci statek wycieczkowy, który brytyjska linia wycieczkowa zamówiła w stoczni.
Projekt nowego 25-metrowego statku LOA już się rozpoczął, a jego budowa ma się rozpocząć latem 2021 r. Dostawa statku o wartości 12 000 BRT planowana jest na koniec 2022 r. Nowy statek jest większy niż jego poprzednicy i zaprojektowany do rejsu po wszystkich kontynentach.
Statek ekspedycyjny będzie wyposażony w hybrydowy układ napędowy o mocy 4,6 megawatów z silnikiem wysokoprężnym i elektrycznym z selektywną redukcją katalityczną, maksymalnie 3 megawaty. pakiet akumulatorów i wzmocniony lodem kadłub PC6.
Będzie w stanie pomieścić 192 gości i 140 osób na pokładzie.
„W obecnych czasach na świecie jest to bardzo dobry sygnał nie tylko dla Stoczni Helsińskiej, ale także dla helsińskiego przemysłu morskiego i klastra morskiego całego kraju” - powiedział Carl-Gustaf Rotkirch, dyrektor generalny stoczni.
Stocznia położyła stępkę pierwszego statku z serii SH Minerva we wrześniu tego roku.
Zamówienia na dwa poprzednie statki zostały złożone wcześniej w 2020 roku.
Pierwszy statek z tej serii ma wyruszyć na Antarktydę w listopadzie 2021 roku, a jej siostrzany statek ma wystrzelić w kwietniu 2022 roku.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza