Wrzesień w amerykańskim Porcie Long Beach okazał się najbardziej ruchliwym miesiącem w historii, ponieważ sprzedawcy detaliczni spieszą się z uzupełnianiem zapasów przed sezonem świątecznym.
Port podał w środę, że we wrześniu handel wzrósł o 12,5% w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku. Operatorzy terminali przeładowali 795 580 TEU, pobijając rekord „najlepszego miesiąca” ustanowiony w lipcu, kiedy przez doki przewinęło się 753 081 TEU.
Miesiąc ten był również zwieńczeniem rekordowego kwartału dla 109-letniego portu, drugiego najbardziej ruchliwego na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych po porcie w Los Angeles, który odnotował podobne rekordowe dane w ostatnich miesiącach.
Od 1 lipca do 30 września Port Long Beach obsłużył 2 274 271 TEU, co oznacza wzrost o 14,1% w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 r. Kwartał ten pobił poprzedni rekord ustanowiony w trzecim kwartale 2017 r. o prawie 160 000 TEU.
Import wzrósł w zeszłym miesiącu o 14,3% do 405618 TEU w porównaniu do września 2019 r., Podczas gdy eksport zmniejszył się o 8,7% do 112 556 TEU. Puste kontenery wracające za ocean podskoczyły o 21,2% do 277 406 TEU.
- Wielkie sklepy detaliczne otwierają się ponownie, sprzedawcy uzupełniają zapasy na ferie zimowe, a zwiększone wykorzystanie handlu elektronicznego wydaje się być trwałym trendem, na który zwracają się konsumenci podczas ostatnich zamówień - powiedział Mario Cordero, dyrektor wykonawczy portu w Long Beach. - Jednak w pozostałych miesiącach 2020 r. musimy postępować ostrożnie, ponieważ pandemia COVID-19 nadal ma duży wpływ na gospodarkę narodową”.
Według portu, popyt na meble, farby i sprzęt biurowy stale rośnie, ponieważ konsumenci dokonują ulepszeń i pracują z domu podczas kryzysu związanego z COVID-19.
W sumie 92 kontenerowce zawinęły do portu we wrześniu. Dokerzy przenieśli również rekordową liczbę kontenerów towarowych w terminalu TTI na molo T, co oznacza najwięcej przemieszczeń ładunków ze statku na brzeg zarejestrowanych w porcie Long Beach
- Liczby te odzwierciedlają kontynuację bezpiecznych, szybkich i niezawodnych usług, które świadczymy w porcie Long Beach w tym trudnym okresie w naszym kraju - powiedział Frank Colonna, przewodniczący Komisji Long Beach Harbor.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych