W środę Fincantieri przekazał wycieczkowiec Enchanted Princess o masie 145 000 ton brutt armatorowi Princess Cruises, co oznacza setną dostawę statku wycieczkowego włoskiego stoczniowca w ciągu ostatnich 30 lat i pierwszą od początku pandemii koronawirusa.
Enchanted Princess to 18. jednostka zbudowana dla Princess Cruises przez stocznię Monfalcone firmy Fincantieri. - Enchanted Princess to specjalny statek - powiedział Giuseppe Bono, prezes Fincantieri.
Firma Princess Cruises, której trzy statki stały się ogniskami infekcji koronawirusa, odwołała wszystkie rejsy do połowy grudnia, a także wybrane rejsy w 2021 r. Firma twierdzi, że obecnie współpracuje z globalnymi liderami w dziedzinie zdrowia. ulepszenie protokołów dotyczących zdrowia i bezpieczeństwa oraz ocena ich wpływu na przyszłe trasy.
Enchanted Princess, która może pomieścić do 3660 pasażerów w 1830 kabinach i 1411 członków załogi, ma przybyć do Ameryki Północnej w grudniu 2020 roku.
Nowy statek podąża za wcześniej dostarczonymi siostrzanymi statkami Royal Princess, Regal Princess, Majestic Princess i Sky Princess, zbudowanymi na tej samej stoczni od 2013 roku. Nadchodząca jednostka tej samej klasy, Discovery Princess, ma zostać dostarczona w 2021 roku.
Partnerstwo między stocznią Monfalcone i Princess Cruises będzie kontynuowane dzięki dwóm statkom wycieczkowym nowej generacji - największym kiedykolwiek zbudowanym we Włoszech o masie 175 000 ton brutto - które mają zostać dostarczone pod koniec 2023 roku i wiosną 2025 r. Statki pomieszczą około 5300 gości. i będą pierwszymi we flocie właściciela zasilanymi głównie LNG.
W zeszłym tygodniu firma Princess Cruises ogłosiła sprzedaż dwóch swoich statków wycieczkowych, Sun Princess i Sea Princess, nieujawnionym nabywcom. Oba zostały zbudowane przez Fincantieri w latach 90.
Spośród 100 statków wycieczkowych, które Fincantieri zbudował od 1990 roku, 70 zostało przekazane jednym z marek Carnivala. Stocznia twierdzi, że kolejne 44 statki są obecnie projektowane lub w budowie.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza